LOGPDIP Distribuční politika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Dr. Habil. Ryszard Barcik (přednášející)
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petr Vlček (cvičící)
Garance
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika a Marketing.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vysvětlit význam řízení dodávkového řetězce a distribučních kanálů z pohledu marketingové strategie. Seznámení posluchačů s koncepcí řízení dodávkového řetězce a typy distribučních kanálů, vysvětlit faktory, které ovlivňují návrh distribučního kanálu, jeho realizace a výsledky, vysvětlit použití logistických nákladových vazeb při řízení distribučního kanálu, celkově vyjasnit roli logistiky v řízení dodávkového řetězce. Vysvětlit, jak může efektivní logistická organizace ovlivnit celkovou efektivitu výkonnost podniku. Popsat různé logistické organizační struktury, prozkoumat faktory, které ovlivňují efektivitu logistické organizace a identifikovat atributy pro měření organizační efektivnosti.
Osnova
  • 1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce
    2. Význam distribučních kanálů
    3. Struktura distribučního kanálu
    4. Toky v distribučních kanálech
    5. Návrh distribučního kanálu
    6. Podmínky návrhu distribučního kanálu
    7. Měření výkonu distribučního kanálu
    8. Procesy integrovaného řízení dodávkových řetězců
    9. Reengineering procesů v dodávkovém řetězci
    10. Implementace integrovaného řízení dodávkového řetězce
    11. Význam efektivní organizace logistiky
    12. Typy logistických organizačních struktur
    13. Rozhodovací strategie při organizaci logistiky
Literatura
    povinná literatura
  • MICIETA B., BARCIK R. Distribučná logistika. EDIS Žilina, 2005. ISBN 80-8070-432-5. info
  • BARCIK, R. Logistyka dystrybucji. ATH Bieldko-Biala, 2005. ISBN 83-89086-67-0. info
  • NĚMEC, F. Logistické procesy. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-128-2. info
  • LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
    doporučená literatura
  • PERNICA, P. Logistický management. Praha: Radix, 1998. ISBN 80-86031-13-6. info
  • ROSENAU, M., D. Successful Project Management. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29304-0. info
  • , H., LUKOSZOVÁ, X., OSTROŽNÁ, J., STEINOVÁ, M. Základy marketingu II - marketingový mix 1. vyd. Ostrava: DTP Desing, 1998. ISBN 80-7078-289-7. info
  • NĚMEC F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
  • SHULTE, CH. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85-605-87-2. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
průběžný test, zpracování a obhajoba seminární práce, návštěva vybraného podnik v rámci jiné zátěže, písemná forma zápočtu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014.