OPF:LOGBEDIP Distribuční politika - Informace o předmětu
LOGBEDIP Distribuční politika
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- Přednáška 12 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petr Vlček (přednášející)
- Garance
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Předpoklady
- Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika, Marketing.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Vysvětlit význam řízení dodavatelského řetězce a distribučních kanálů z pohledu marketingové strategie. Seznámit posluchače s koncepcí řízení dodavatelského řetězce a typy distribučních kanálů. Vysvětlit faktory, které ovlivňují návrh distribučního kanálu, jeho realizace a výsledky. Vysvětlit použití logistických nákladových vazeb při řízení distribučního kanálu a celkově vyjasnit roli logistiky v řízení dodavatelského řetězce. Vysvětlit, jak může efektivní logistická organizace ovlivnit celkovou efektivitu výkonnost podniku. Popsat různé logistické organizační struktury a prozkoumat faktory, které ovlivňují efektivitu logistické organizace.
- Osnova
- 1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce
2. Význam distribučních kanálů
3. Struktura distribučního kanálu
4. Toky v distribučních kanálech
5. Návrh distribučního kanálu
6. Podmínky návrhu distribučního kanálu
7. Měření výkonu distribučního kanálu
8. Procesy integrovaného řízení dodavateských řetězců
9. Reengineering procesů v dodavatelském řetězci
10. Implementace integrovaného řízení dodavatelského řetězce
11. Význam efektivní organizace distribuce a logistiky
12. Typy logistických organizačních struktur
13. Rozhodovací strategie při organizaci logistiky
1. Dodavatelský řetězec, distribuce, distribuční kanál, řízení dodavatelského řetězce, definice distribučního kanálu, struktura distribučního kanálu, charakter cílového trhu a produktu.
2. Příčiny vzniku distribučních kanálů, vývoj marketingových a prodejních kanálů, význam prostředníků, nesoulad v sortimentu nabídky a poptávky. Náklady na prostředníky.
3. Bucklinova teorie struktury kanálu, outsourcing, služby třetí strany, rychlost jako faktor konkurence, další faktory ovlivňující strukturu kanálu, technologické, věcné, zákony a nařízení, sociální a behaviorální faktory.
4. Produktové toky, informační toky, zákazník jako zdroj obchodních a marketingových informací, informační toky jako faktor úrovně zásob, komunikační vazby mezi výrobou a spotřebou.
5. Plánování distribučních kanálů, fáze procesu návrhu kanálu, cíle kanálů, strategie, alternativy, hodnocení alternativ, struktura kanálu, alternativy pro členy kanálu, hodnocení, výběr elementů kanálu.
6. Aspekty návrhu distribučního kanálu, cíle v oblasti pokrytí trhu, model nákupního chování zákazníků, typy distribuce, intenzivní distribuce, výběrová distribuce, výhradní distribuce.
7. Měřítka výkonnosti struktury kanálu, potenciální kvalitativní ukazatelé, analýza nákladových vazeb, efektivita a výkonnost kanálů, využití informačních technologií pro hodnocení kanálu.
8. Východiska řízení dodavatelského řetězce, dodavatelský řetězec a zákazník, klíčové procesy při řízení dodavatelského řetězce, řízení vztahů se zákazníky, programy partnerství.
9. Reengineering procesů, fáze reengineeringu procesů, shromaždování informací a faktů, identifikace oblasti možných zlepšení, kreativní zdokonalování procesů.
10. Implementace řízení dodavatelského řetězce, podmínky úspěšného řízení dodavatelského řetězce, integrace dodavatelských řetězců, distribuční problémy.
11. Úroveň kvality v logistice, reorganizace logistických procesů, koordinace logistických činností, integrované logistické funkce.
12. Vývoj organizačních struktur podniků, funkční specializace, obecné logistické strategie, strategie procesně orientované, strategie tržně orientované, strategie distribučně orientované.
13. Prohlášení o poslání podniku a jednotlivců, osobní poslání, prohlášení o poslání logistiky, složky prohlášení. Rozhodování o úkolech distribuce v organizaci logistiky.
- 1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce
- Literatura
- povinná literatura
- LUKOSZOVÁ,X. Distribuční politika. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-639-7. info
- LOŠŤÁKOVÁ, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-3155-1. info
- PERNICA, P. Logistika pro 21. století. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-59-4. info
- doporučená literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
- ŠTŮSEK, J. Řízení provozu v logistických řetězcích. Praha: C.H.Beck, 2007. ISBN 978-807-179-534-6. info
- BARCIK, R. Logistyka dystrybucji. ATH Bieldko-Biala, 2005. ISBN 83-89086-67-0. info
- LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Absolvování přednášek.
V průběhu semestru studenti v řádně stanoveném termínu vykonají průběžný test a na konci semestru pak bude předmět ukončen zápočtem, který proběhne písemnou formou.
Aktivity Náročnost [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 102 Přednáška 6 Zápočet 30 Celkem 144 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/LOGBEDIP