OPF:MPKZBS Základy Balanced Scorecard - Informace o předmětu
MPKZBS Základy Balanced Scorecard
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Žaneta Rylková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Karel Stelmach, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Karel Stelmach, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- Znalosti odpovídající obsahu předmětů Ekonomika podniku A, Firemní finance a Účetnictví jsou předpokladem pro úspěšné absolvování předmětu MP KZBS. Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy metody řízení, která umožňuje hodnotit současnou připravenost podnikatelských subjektů na očekávanou budoucí prosperitu. Svým obsahovým zaměřením navazuje na předměty nauka o podniku, podniková ekonomika, management, controlling ve vnitropodnikovém řízení. Balanced Scorecard prostupuje všemi podnikovými činnostmi, což umožní studentům seznámit se s jeho specifickými rysy v oblastech financí, péče o zákazníky, marketingu, personalistiky a vnitropodnikového řízení. V rámci seminářů mají studenti možnost aplikovat teoretické poznatky do praktických příkladů při sestavování měřítek finanční i nefinanční výkonnosti podnikatelských subjektů. Hodnocení výkonnosti podnikatelských subjektů je předpokladem pro přijímání správných rozhodnutí v rámci procesu řízení.
- Osnova
- 1. Vznik a důvody zrodu Balanced Scorecard
2. Obsahové zaměření metody řízení označované jako Balanced Scorecard.
3. Strategie a Balanced Scorecard
4. Struktura manažerského nástroje BSC
5. Finanční cíle a měřítka finanční výkonnosti
6. Péče o zákazníka a měření spokojenosti zákazníků
7. Interní procesy
8. Zaměstnanci jako intelektuální kapitál .
9. Měření podnikové strategie
10. Řízení podnikové strategie
11. Podmínky pro implementaci BSC
12. Postavení BSC v rámci ostatních nástrojů řízení
13. Případové studie
- 1. Vznik a důvody zrodu Balanced Scorecard
- Literatura
- povinná literatura
- HORVÁTH, P. Balanced scorecard v praxi. Praha: Profess Consulting, 2002. ISBN 80-7259-018-9. info
- KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard. 3. vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-063-5. info
- doporučená literatura
- VYSUŠIL, J. Metoda Balanced Scorecard v souvislostech. Praha: Profess Consulting, 2004. ISBN 80-7259-005-7. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Průběžný test (minimální úspěšnost 60%)
Zápočtový test (minimální úspěšnost 70%).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/MPKZBS