OPF:INFBPPNI Podnikání a obchodování na Int - Informace o předmětu
INFBPPNI Podnikání a obchodování na Internetu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2015
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi a metodami podnikání a obchodování na Internetu, internetovými obchody (e-shopy), internetovými tržišti, e-commerce systémy, jejich strukturou, metodami hodnocení jejich efektivnosti a zajištění jejich bezpečnosti. Po absolvování jsou studenti schopni vytvořit a spravovat jednoduchý internetový obchod.
- Osnova
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).
3. Internetová tržiště.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.
5. E-commerce systém.
6. ERP a CRM v e-business.
7. Elektronické platby.
8. Dodavatelský řetězec a logistika v e-business.
9. Bezpečnost e-business.
10. Měření efektivity.
11. Business Intelligence (BI) v e-business.
12. Trendy vývoje.
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Informační a komunikační technologie. Internet, intranet. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-business. Internetový obchod a jeho struktura. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování. Metody tvorby www stránek internetových obchodů.
3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích.
4. Přidávání hodnoty výrobků a služeb. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Hodnotová matice. Konceptuální model.
5. E-commerce systém. Struktura e-commerce systémů. E-commerce systém jako informační systém. Metody modelování e-commerce systémů. Procesní model e-commerce systému.
6. ERP a CRM. Struktura a funkce ERP a CRM. Vztah prodejce & zákazník. E-commerce systémy orientované na zákazníka (customer-oriented e-commerce systems).
7. Elektronické platební systémy. Koncepce a použití elektronických platebních systémů v oblasti elektronické komerce.
8. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce (SCM). Optimalizace dodavatelského řetězce v rámci e-commerce systémů.
9. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Výhody a nevýhody elektronického podnikání a obchodování. Rizika. Identifikace, měření a řízení rizik.
10. Bezpečnost elektronického podnikání a obchodování. Zabezpečení dat. Identifikace obchodujících subjektů. Elektronický podpis.
11. Metody měření efektivity e-commerce systémů. Přizpůsobení e-commerce systémů aktuálním potřebám. Metody podporující efektivnost (SEO, PPC, reklama, marketing, technologie).
12. Business Intelligence (BI). Využití BI v oblasti elektronické komerce. Funkce a možnosti BI. BI jako součást moderních ERP a CRM.
13. Trendy vývoje e-business a e-commerce.
- 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2015/INFBPPNI