OPF:PEMPMTD Management of Tourist Destinat - Course Information
PEMPMTD Management of Tourist Destinations
School of Business Administration in KarvinaSummer 2015
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Chobotová, Ph.D. (lecturer)
Václav Lednický, CSc. (lecturer)
Mgr. Monika Chobotová, Ph.D. (seminar tutor)
Václav Lednický, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Václav Lednický, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
Struktura výkladu:
1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
2. Územní plán a jeho význam
3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
5. Pojem turistické destinace
6. Rajonizace cestovního ruchu
7. Management turistické destinace
8. Marketing turistické destinace
9. Komunikační mix turistické destinace
10. Tvorba strategie turistické destinace
11. Vytváření produktů cestovního ruchu
12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
- Literature
- required literature
- VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M. Základy cestovního ruchu. Brno: MU ESF, 2006. ISBN 80-210-4205-2. info
- KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Seminar classes
Students' self-study - Assessment methods
- Grade
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/PEMPMTD