CVAPMSS Management stravovacích služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2016
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Alexandr Burda (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavlína Sonnková (přednášející)
Anna Wenzelová (přednášející)
Mgr. Alexandr Burda (cvičící)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Peter Krupka (cvičící)
Ing. Pavlína Sonnková (cvičící)
Anna Wenzelová (cvičící)
Ing. Alena Zedková (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu je vyžadováno absolvování předmětu Management.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s organizací a zabezpečením stravovacích služeb v rúzných gastronomických provozech, s jednotlivými středisky poskytujícími gastronomické služby, organizací provozu, řízením procesů, vybavením a nabídkou sortimentu. Studenti se seznámí s řízením činnosti výrobních a odbytových gastronomických středisek, managementem úseku stravovacích služeb hotelu a zabezpečováním různých společenských akcí.
Osnova

  • 1. Vývoj služeb pohostinství a postavení veřejného stravování ve společnosti.
    2. Význam gastronomie, charakteristika gastronomických služeb, klasifikace gastronomických zařízení.
    3. Podnikání v gastronomii, způsoby provozování gastronomických podniků, moderní trendy.
    4. Management stravovacích služeb v hotelovém a restauračním podniku.
    5. Nákupní a skladovací činnost gastronomického podniku.
    6. Management výrobního střediska. Organizační struktura, pracovníci, činnosti.
    7. Řízení procesů výrobního střediska.
    8. Management odbytových středisek hotelu.
    9. Výrobní a prodejní program gastronomického zařízení, sestavení nabídky.
    10. Kontrolní činnost ve stravovacím úseku hotelu.
    11. Nové trendy v gastronomii, zážitková gastronomie, etnické restaurace.
    12. Marketing v gastronomii.
    13. Kvalita gastronomických služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • MLEJNKOVÁ, L. a kol. Služby společného stravování. Praha: VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1592-2. info
  • ZIMÁKOVÁ, B. Food & Beverage management. Praha: VŠH, 2006. ISBN 978-80-86578-55-2. info
  • PATÚŠ, P., GÚČIK, M. Manažment ubytovacej prevádzky hotela. B.Bystrica: Trian, 2005. ISBN 80-88945-81-X. info
  • BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-86724-02-6. info
  • GÚČIK, M., PATÚŠ, P. Cena a cenová politika v hotelierstve a pohostinstve. B. Bystrica: EF UMB, 1997. ISBN 80-967649-2-6. info
    doporučená literatura
  • METZ, R. a kol. Restaurace a host. Praha: Sobotáles, 2008. ISBN 978-80-86706-18-4. info
  • ČERNÝ, J., KRUPIČKA, J. Moderní hotel. Úvaly: Ratio, 2004. ISBN 80-86351-07-6. info
  • BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. Vyd. IV. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7169-400-2. info
  • ŠTĚTINA, V. A KOL. Jídelní lístek, nástroj řízení a věc prvořadého významu. Praha: Editpress, 2002. ISBN 8-238-8884-6. info
  • COUSINS, J., FOSKETT, D., SHORTT, D. Food & Beverage Management. . 3rd ed. London: Longman Publ., 1999. ISBN 0-582-27543-1. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s analýzou videozáznamu
Projekce (statická, dynamická)
Laboratorní praktika
Přednáška, cvičení, průběžné zadávaní a hodnocení úkolů.
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
seminární práce, 50% účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019.