PEMPRJA Řízení jakosti A

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2018
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Žaneta Rylková, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na praktické uplatňování jakosti. V úvodu vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Znalost mezinárodních norem jakosti a jejich uplatňování dává studentům nezbytnou orientaci v požadavcích uplatňovaných v rámci tržního hospodářství a volného pohybu zboží v zemích EU a světa. Publikace podává metodiku pro implementaci systému managementu kvality, enviromentu a bezpečnosti. Do výuky jsou zařazené praktické tématické celky jako vytvoření příručky jakosti, provádění auditů a metody a techniky prevence rizik či optimalizace kvality.
Osnova
  • 1. Historie a vývoj jakosti.
    2. Vztahy jakosti a jiných disciplin.
    3. Globální a evropská politika jakosti, státní politika jakosti ČR.
    4. Legislativní požadavky v oblasti kvality.
    5. Legislativa životního prostředí a bezpečnosti práce po vstupu ČR do EU.
    6. Metody podpory a motivace v jakosti.
    7. Systém norem.
    8. Příručka jakosti.
    9. Audity.
    10. Metody a techniky analýzy a prevence rizik.
    11. Metody a techniky optimalizace kvality.
    12. Vybrané metody a techniky zlepšování optimalizace kvality, optimalizace a hodnocení v managementu kvality.
    13. Přednáška odborníka z praxe.
Literatura
    povinná literatura
  • ONEIL, T. Quality Management Systems: 29 Most Asked Questions - What You Need To Know. 2013. ISBN 978-1-48-851729-7. info
  • GABRYŠOVÁ, M. Řízení jakosti A. Distanční studijní opora. Karviná: OPF SU, 2009. info
    doporučená literatura
  • SHAFFER, L. Quality of Service 112 Success Secrets - 112 Most Asked Questions On Quality of Service - What You Need To Know. 2013. ISBN 978-1-48-852608-4. info
  • BEDNARČÍK, Z. Mezinárodní systémové standardy. Karviná SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-532-1. info
  • GABRYŠOVÁ, M. TQM. Komplexné manažerstvo kvality, Manažerstvo kvality, história, koncepty, metody. Bratislava: Mateides a kol.,, 2006. ISBN 80-8057-656-4. info
  • NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 80-248-0969-9. info
  • NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů. Ostrava: Dům techniky, 2002. ISBN 80-02-01490-1. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
průběžný test, 70% účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2018/PEMPRJA