OPF:PEMDPMRV Marketing a řízení vztahů se z - Informace o předmětu
PEMDPMRV Marketing a řízení vztahů se zákazníky
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2020
- Rozsah
- 24/0/0. Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(D)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program OPF, D_EKOMAN4) (2)
- Cíle předmětu
- Prohloubit znalosti absolventů magisterského studia o současné teoretické a metodické přístupy a praktické poznatky v oblasti marketingu a řízení vztahů se zákazníky a jejich nákupního chování. Cílem předmětu je seznámit doktorandy s nezbytností diferencovaného řízení vztahu se zákazníky, s konceptem hodnoty zákazníka, který lze vnímat jako nástroj konkurenční výhody firem a strategického marketingového řízení. Záměrem je propojit řízení vztahů se zákazníky s jejich chováním, s vlivem na spokojenost a loajalitu.
- Osnova
- 1. Marketingové koncepce a jejich vývoj, od transakčního marketingu ke vztahovému (relačnímu), trendy vývoje
2. Vztahový marketing a model 6 trhů
3. CRM řízení vztahů se zákazníky, jeho podstata, cíle, vývoj definic a názorů na CRM
4. Architektura aplikace CRM: analytické CRM, operativní a kolaborativní CRM
5. Výhody a přínosy CRM, současná řešení CRM
6. Orientace na zákazníka a jeho hodnota, marketingové pojetí hodnoty pro zákazníka, hodnotové inovace
7. Diferencované řízení vztahů se zákazníky
8. Zákazník a jeho nákupní chování, typologie spotřebitelů
9. Faktory působící na nákupní a spotřební chování, vlivy globalizace a regionální trendy
10. Modely chování spotřebitelů
11. Výzkumy v oblasti CRM a chování zákazníků, informace o zákaznících a jejich analýza
- 1. Marketingové koncepce a jejich vývoj, od transakčního marketingu ke vztahovému (relačnímu), trendy vývoje
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- KUMAR, V. Customer relationship management: concepts and cases. New Delphi: Raj Press, 2012. ISBN 978-81-203-3538-7. info
- TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Vize tržního úspěchu: aneb 10 otázek a odpovědí jak chápat marketing budoucnosti. Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7431-071-3. info
- KARDES, F., R., CRONLEY, M., L. and T. CLINE. Consumer Behavior. South Western College, 2011. ISBN 978-0-538-74688-5. info
- doporučená literatura
- STOKLASA, M., STARZYCZNÁ, H., HECZKOVÁ, M. a P. PELLEŠOVÁ. Využívání vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem. Studia Oeconomica. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-936-7. info
- MATUŠÍNSKÁ, K. Charakteristika spotřebního chování segmentu 50+ v Moravskoslezském kraji. Studia Oeconomica. Karviná: SU OPF, 2012. ISBN 978-80-7248-770-7. info
- CHRISTOPHER, M., A. PAYNE a D. BALLANTYNE. Relationship Marketing. Creating Stakeholder Value. Oxford: Elsevier, 2012. ISBN 978-0-7506-4839-4. info
- KOZÁK, V. Budování vztahů se zákazníky v teorii a praxi. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-02-6. info
- PETER, J. P., OLSON, C. J. Consumer behavior and Marketing Strategy. 9th ed. New York: Mc Graw Education., 2010. ISBN 978-007-126781-6. info
- LOŠŤÁKOVÁ, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3155. info
- Výukové metody
- Přednáška s analýzou videozáznamu
- Informace učitele
- Zpracování seminární práce v rozsahu cca 15-20 stran s přihlédnutím k tématu dizertační práce, prezentace práce v rámci rozpravy a zodpovězení 2-3 dotazů podle struktury předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2020/PEMDPMRV