UDSDAMVA Research Methodology

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2020
Rozsah
24/0/0. Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
Karel Skokan, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Ing. Michal Tvrdoň, Ph.D. (přednášející)
Garance
Karel Skokan, Ph.D.
Oddělení vědy a výzkumu – Úsek proděkana pro vědu a výzkum – Děkanát – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit doktorandy s metodologií vědy, metodami a metodikou, postupy a nástroji vědecké práce a s prací s informačními zdroji. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni efektivně vyhledávat relevantní informace, formulovat výzkumné otázky a k nim příslušné hypotézy, zvolit adekvátní metody vědeckého zkoumání a uplatnit systémovost při řešení vědeckých problémů a budou schopni formulovat relevantní a validní závěr své disertace a účastnit se řešení výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah
    1. Poznání, věda a výzkum a jejich klasifikace, základní pojmy
    2. Metodologie a metody vědeckého zkoumání, etika vědecké práce
    3. Formulace výzkumných cílů, otázek a hypotéz a jejich testování
    4. Kvalitativní a kvantitativní výzkum, metody a techniky sběru a zpracování dat
    5. Institucionální podpora, informační systém a hodnocení výsledků vědy a výzkumu
    6. Vědecko-výzkumné projekty a jejich příprava
    7. Práce s informačními zdroji
    8. Způsoby citace literatury
    9. Formální úprava vědeckých prací, příprava odborného článku
    10. Prezentace výsledků na odborné či vědecké akci
    11. Zásady a postup při psaní disertační práce
    12. Aktivní zapojení do výzkumných projektů fakulty
Literatura
    doporučená literatura
  • BURNS, R.B., BURNS, R.A. Business Research Methods and Statistics Using SPSS. London: SAGE Publications, 2008. ISBN 978-1-4129-4530-1. info
  • EASTERBY-SMITH M., THORPE, R. JACKSON P.R. Management Research. An Introduction. 3rd edition. London: SAGE Publications, 2008. ISBN 978-1-84787-177-0. info
  • SAUNDERS, M., LEWIS, P., THORNHILL, A. Research methods for Business Students. 4th Ed. 2007. ISBN 0-273-70148-7. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Seminární práce v rozsahu 10 - 15 stran + přílohy, obhajoba u zkoušky.
AktivityNáročnost [h]
Konzultace56
Ostatní studijní zátěž370
Přednáška24
Celkem450
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2021, léto 2022, léto 2023, zima 2023.