PEMBPIPO Inovační podnikání

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2022
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Tomáš Hercig (cvičící)
Garance
Ing. Žaneta Rylková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D.
Rozvrh
Po 10:35–12:10 MS
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPIPO/01: Po 8:05–8:50 B307, D. Šimek
PEMBPIPO/02: Po 8:55–9:40 B307, D. Šimek
PEMBPIPO/03: Po 9:45–10:30 B307, D. Šimek
PEMBPIPO/05: Po 9:45–10:30 B207, T. Hercig
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 110 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/110, pouze zareg.: 0/110
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s inovačními aktivitami pro rozvoj a podporu podnikání, jejich přípravou, řízením a financováním a se strukturami, které podporují inovační podnikání zejména v České republice.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Základní pojmy teorie inovací
    2. Inovační procesy a modely inovací
    3. Inovační aktivity v podnikových procesech
    4. Inovační podnikání a efekty inovací
    5. Získávání znalosti pro podporu inovací
    6. Management inovací
    7. Podnikatelské inovační strategie
    8. Způsoby financování inovací
    9. Nástroje finanční podpory pro rozvoj inovačního podnikání v ČR
    10.Systém inovačního podnikání v ČR
    11.Vědeckotechnologické parky a inovační centra
    12.Průmyslové a regionální klastry
    13.Případové studie
Literatura
    povinná literatura
  • ČICHOVSKÝ a kol. Inovace-generátor výkonnosti firmy. Praha: Adart, 2013. ISBN 978-80-87829-07-3. info
  • RYLKOVÁ, Ž. Analýza a hodnocení faktorů vedoucích k efektu inovace. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-701-1. info
    doporučená literatura
  • NOVÁK, A. Inovace je rozhodnutí: Kompletní návod, jak dělat inovace nejen v byznysu. Praha:Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-9492-6. info
  • ŠVEJDA, P. Inovační podnikání. Praha: AIPČR, 2007. ISBN 978-80-903153-6-5. info
  • TIDD, J., BESANT, J., PAVITT, K. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1466-7. info
  • PITRA, Z. Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-10-X. info
  • JÁČ, I., RYDVALOVÁ, P., ŽIŽKA, M. Inovace v malém a středním podnikání. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0853-8. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Vypracování seminární práce a její prezentace.
Student vypracuje seminární práci v rozsahu do 15 stran na stanovené téma. Vypracovanou seminární práci vloží student v elektronické podobě do informačního systému STAG, kde bude provedena kontrola možného plagiátorství a kde bude práce bodově ohodnocena.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.