PEMBPTAP2 Team Academy® principy II

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2023
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PEMBPTAP2/01: Po 13:05–16:20 D036, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP2/02: Čt 8:55–12:10 D036, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Procesy Rocket Modelu – pro-zákaznické procesy
    Proces potenciálních zákazníků, marketingový proces, proces vztahů se zákazníky. Marketingový trychtýř – STDC/AIDA. Networking a získávání kontaktů.
  • 3. Model aplikování teorie do praxe
    Tvorba projektových rozpočtů a harmonogramů. Projektová mise a vize. Projektové praktiky – řídící skupina, organizace projektů, projektové schůzky, grafy závislosti, pravidla kooperace, projektová komunikace.
  • 4. Kompetenční rámec TA®
    Dovednosti a postoje týmového studenta – řízení znalostí a práce s IT, týmové učení se, postoj k vlastnímu vzdělávání, kreativní myšlení, orientace v mezinárodním prostředí, efektivní komunikace, iniciativní přístup.
  • 4. Balanc osobního a profesního života
    Štěstí v práci. Vnitřní a vnější motivace. Maslowova pyramida lidských potřeb. Pozitivní psychologie. TA kmenová kultura. Meditace a uvědomování si vlastních vzorů myšlení.
  • 5. Osobnostní testy a sebepoznání
    Využití osobnostních testů pro osobní rozvoj. Predictive index a optimalizace talentů. Belbínův test týmových rolí. MBTI test pro určení osobnostních typů. Základy koučování a využití koučovacích technik pro sebepoznání. Objevení svého „proč“.
  • 6. Osobní rozvoj
    Kreativní a emoční pnutí, strukturální konflikt a závazek k pravdě, vytvoření a vyjasnění osobní vize, koncept IKIGAI, disciplína time management, prioritizace, přebírání zodpovědnosti a sebeřízení.
  • 7. Mentální modely
    Leaps of abstraction – překonání rozdílu v tom co říkáme a co děláme. Podporovaná teorie a teorie v praxi – co reálně využíváme z toho co se naučíme. Princip proaktivity a začínat s myšlenkou na konec. Změna paradigmat. Prorůstové nastavení mysli. Radikální otevřenost – projevování osobního zájmu a přímé konfrontace. Empatické naslouchání.
Literatura
    povinná literatura
  • SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 3. kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
  • COVEY, S. R., 2007. 7 návyků vysoce efektivní lidí. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-156-0.
  • HALLIGAN, B. a D., SHAH, 2014. Inbound marketing: attract, engase, and delight customers online. 2nd ed. Hoboken: Wiley. ISBN 978-1-118-89665-5.
  • SINEK, S., 2013. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Brno: Jan Melvil. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-55-4.
  • QUINN, F., 1990. Crowning the Costumer: How to Become Customer-driven. Dublin: O'Brien Press. ISBN 978-0862782436.
  • SCOTT, K. M., 2018. Radikální otevřenost: jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-048-4.
  • HOLMES, Ch. a M., GERBER, 2008. The Ultimate Sales Machine: Turbocharge Your Business with Relentless Focus on 12 Key Strategies. Londýn: Portfolio. ISBN 9781591842156.
    doporučená literatura
  • GODIN, S., 2020. Tohle je marketing!: zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-2567-8.
  • LUDWIG, P., 2013. Konec prokrastinace: [jak přestat odkládat a začít žít naplno]. Brno: Jan Melvil. Briquet. ISBN 978-80-87270-51-6.
  • GLADWELL, M., 2015. Bod zlomu: o malých příčinách s velkými následky. 4. vyd. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0404-7.
  • BSTAN-'DZIN-RGYA-MTSHO XIV a H. C., CUTLER, 2009. Cesta ke štěstí ve strastiplném světě. Praha: Beta. ISBN 978-80-7306-437-2.
Výukové metody
forma výuky: cvičení
požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování odborného konspektu na vybranou povinnou nebo doporučenou literaturu), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
Metody hodnocení
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení).
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.