OPF:CVABKCMA Tourism Marketing - Course Information
CVABKCMA Tourism Marketing
School of Business Administration in Karvinasummer 2024
- Extent and Intensity
- 16/0/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Timetable
- Sat 2. 3. 11:25–13:00 A217, Sat 23. 3. 11:25–13:00 A217, Sat 20. 4. 11:25–13:00 A217
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 24/25, only registered: 1/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing (programme OPF, B_MAR)
- Syllabus (in Czech)
- Marketing v cestovním ruchu, specifické znaky marketingu služeb, marketingová koncepce a marketingová strategie v cestovním ruchu, tvorba marketingového plánu, základní marketingová pravidla cestovního ruchu. 2. Marketingový výzkum cestovního ruchu Metodologie a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu, výzkum trhu, výzkum produktu, výzkum marketingové komunikace, proces marketingového výzkumu, analytické metody marketingového výzkumu, marketingový informační systém. 3. Marketingový mix cestovního ruchu Marketingový mix služeb, „8 P“ marketingového mixu cestovního ruchu, charakteristika a specifikace jednotlivých marketingových nástrojů, jejich význam při tvorbě turistické nabídky. Packaging a Programming jako významný marketingový nástroj cestovního ruchu. 4. Komunikační mix v cestovním ruchu Marketingová komunikace v cestovním ruchu, její význam a specifické znaky, komunikační proces, komunikační mix a jeho nástroje, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, On line marketing, Direct marketing v cestovním ruchu. 5. Event marketing Event management a Event marketing, význam Event marketingu v cestovním ruchu, charakteristika a rozdělení eventů, specifické eventy, postup a podmínky vytváření eventů, požadavky a trendy v tvorbě eventů. 6. Procesy ve službách a kvalita v cestovním ruchu Klasifikace procesů ve službách, diagramy procesů, zapojení zákazníků do procesů, industrializace procesu poskytování služeb, produktivita procesů. Význam a hodnocení kvality, stanovení standardů kvality, hodnotový marketing ve službách cestovního ruchu.
- Literature
- required literature
- KOSTKOVÁ, Miroslava and Halina STARZYCZNÁ. Marketing cestovního ruchu: Distanční studijní text (Marketing of tourism). 1st ed. Karviná: Slezská univerzita Obchodně podnikatelská faulta Karviná, 2018, 167 pp. ISBN 978-80-7510-307-9. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- : JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
- recommended literature
- GÚČIK, M. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : Dali-BB, s.r.o,, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3. info
- LACINA, K. Management a marketing cestovního ruchu. Praha, 2010. info
- DWYER, L. a kol. Tourism Economics and Policy. Bristol: St Nicolaus House, 2010. ISBN 978-1-84541-152-7. info
- VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M., HOLEŠINSKÁ, A., METELKOVÁ, P. Marketing cestovního ruchu. Brno: ESF, 2007. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- HORNER, S. a J. SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- not specified
- KOTLER, P., J. T. BOWEN and J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall: Upper Saddle River, 2013. ISBN 978-0132784023. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednášky,semináře
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na studenta: účast na seminářích a aktivní zapojení do výzkumné činnosti katedry, zpracování seminární práce Hodnotící metody: Vypracování seminární práce a její úspěšná obhajoba (10 % hodnocení), 60 % povinná účast na seminářích (10 % hodnocení), aktivní zapojení do výzkumné činnosti katedry (20 % hodnocení), písemná zkouška (60 % hodnocení).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 16 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/CVABKCMA