OPF:PEMNPPOP Business Environment - Course Information
PEMNPPOP Business Environment
School of Business Administration in Karvinasummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D. - Timetable
- Wed 10:35–12:10 MS; and Wed 27. 3. 10:35–12:10 A111
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 51/100, only registered: 1/100 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Trade and Marketing (programme OPF, N_EM)
- Business (programme OPF, N_EM)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podnikatelské prostředí.
Podstata, vymezení a význam podnikatelského prostředí. Strukturování podnikatelského prostředí. Vliv
podnikatelského prostředí na činnost a úspěch podnikatelských subjektů. Změny v podnikatelském prostředí.
2. Globální podnikatelské prostředí. Podstata a charakter globálního podnikatelského prostředí. Subjekty globálního prostředí. Vliv globálního prostředí na podnikatelské subjekty. Změny v globálním podnikatelském prostředí. Globalizace a regionalizace. Metody analýzy globálního podnikatelského prostředí.
3. Externí podnikatelské prostředí. Specifikace externího podnikatelského prostředí. Rozčlenění externího podnikatelského prostředí na makroprostředí a tržní prostředí. Prvky a subjekty externího podnikatelského prostředí. Trh a odvětví. Metody analýzy makroprostředí. Metody analýzy tržního prostředí.
4. Interní podnikatelské prostředí. Charakteristika interního podnikatelského prostředí. Význam interního podnikatelského prostředí. Metody analýzy interního podnikatelského prostředí. Metody současně hodnotící externí i interní podnikatelské prostředí.
5. Hodnocení kvality podnikatelského prostředí. Význam a podstata hodnocení kvality podnikatelského prostředí. Metody hodnocení kvality podnikatelského prostředí. Kvalita podnikatelského prostředí a konkurenceschopnost. Atraktivita podnikatelského prostředí a lokalizační faktory. Hodnocení kvality podnikatelského prostředí a proces screeningu. Průzkumy podnikatelského prostředí.
6. Podnikatelské prostředí v České republice a v Evropské unii. Charakteristika podnikatelského prostředí v České republice a v Evropské unii. Stát a podnikatelské prostředí. Podpora podnikatelského prostředí v České republice a v Evropské unii. Podpůrné instituce v podnikatelské sféře. Legislativní změny a jejich dopady na podporu podnikatelského prostředí.
7. Podnikatelské prostředí nadnárodních korporací. Specifika fungování nadnárodních korporací. Externí a interní prostředí nadnárodních korporací. Management podnikatelského potenciálu.
- 1. Podnikatelské prostředí.
Podstata, vymezení a význam podnikatelského prostředí. Strukturování podnikatelského prostředí. Vliv
podnikatelského prostředí na činnost a úspěch podnikatelských subjektů. Změny v podnikatelském prostředí.
- Literature
- required literature
- HAMILTON, H. and P. WEBSTER, 2015. The International Business Environment, 3rd ed. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-870419-5.
- STRAKOVÁ, J. 2019. Podnikové prostředí. Základ pro strategické řízení a rozhodování. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2019. ISBN 978-80-7380-755-9.
- WARNOCK, D. 2015. The International Business Environment: A Handbook for Managers and Executives. CRC Presss. ISBN 978-1-4987-3115-7.
- ZAPLETALOVÁ, Š. 2017. Podnikatelské prostředí. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-209-6
- recommended literature
- DVOŘÁČEK, J. a P. SLUNČÍK, 2012. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-224-3.
- GRASSEOVÁ, M. a kol. 2010. Analýza v rukou manažera. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2621-9.
- MIKOLÁŠ, Z., 2005. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: Konkurenční dynamika a potenciál podnikání. Praha: Grada Publishing, 2005.
- VITURKA, M. a kol., 2010. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České Republiky. Praha: Grada Publishing, ISBN 978-80-2473-638-9.
- WETHERLY, P. and D. OTTER, 2015. The Business Environment: Themes and Issues in a Globalizing World, 3rd ed. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-966138-1.
- ZAPLETALOVÁ, Š., 2015. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. Praha: Ekopress. ISBN 978- 80-87865-16-3.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
individuální konzultace
samostudium studentů - Assessment methods (in Czech)
- průběžný test (20 % hodnocení),
seminární práce (10 % hodnocení),
prezentace seminární práce (10 % hodnocení),
kombinovaná zkouška (60 % hodnocení) - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/PEMNPPOP