KCJ012S English for Travel and Tourism

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marcela Neničková (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Neničková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření slovní zásoby o nezbytnou terminologii z oblasti CR, aktivní užívání znalostí gramatických struktur, překlad tématicky zaměřených vět s využitím lexika a gramatických struktur, procvičování a rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, čtení a psaní v CR na základě autentických písemných materiálů a magnetofonových nahrávek. Důraz je kladen na přesné zachycení důležitých informací na základě poslechu - data, čas, instrukce, zákazy a příkazy, konverzační pohotovost při přijímání objednávek zájezdů, při řešení stížností, rozvíjení komplexních komunikačních dovedností při řešení problémových situací. Důraz se klade na jazykovou přípravu průvodce CR, manažera cestovní kanceláře a tour operátora s marketingovými a propagačními schopnostmi s uvědomělým používáním jazyka z hlediska adekvátnosti situace a řešení problémů v cizím jazyce.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. The History and Development of Tourism
    2. The Organization and Structure of Tourism
    3. Travel Agents, Tour Operation
    4. Air Travel, Travel by Sea, Travel by Road and Rail
    5. Tickets, Reservations and Insurance
    6. Tourist Information, Guiding
    Obsah předmětu:
    1. Historie a rozvoj turismu, turisticky atraktivní místa, specifika jednotlivých míst, geografie turismu.
    2. Organizace a struktura turismu, statistické informace o turismu, práce v oblasti turismu, pracovní nabídky v oblasti turismu.
    3. Konverzační pohotovost ve službách zahraniční cestovní kanceláře, vyřizování objednávek, uspokojování potřeb klientů, zařizování víz, telefonní pohotovost v práci zástupce CK. Komunikační dovednosti v zájezdové činnosti CK, role tour operátora, vyjednávání, vedení jednání, vyřizování stížností, celní a pasové doklady a jejich vyplňování.
    4. Letecká doprava, poskytnutí přesných informací a jejich předání klientům, tiskopisy a jejich vyplňování. Lodní doprava, informace klientům o lodních spojeních a vypracování itineráře zájezdu. Silniční a železniční doprava, informace z jízdních řádů, dopravní terminologie z oblasti CR, sjednávání pronájmu vozidel a pojištění, řešení problémů, poskytování rad, zasílání faxů.
    5. Pracovní agenda průvodce, vyřizování cestovních dokladů, zajišťování jízdenek, letenek, rezervace, pojištění, vyplňování formulářů.
    6. Lexika z oblasti propagace turisticky zajímavých míst, propagace zajímavých míst přípravou brožur, poskytování rad a doporučení, ubytovací služby a typy ubytování.. Průvodcovské služby, osobnost průvodce, příprava průvodce CR v cizím jazyce, přebírání telefonických vzkazů, poskytování informací.

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci budou využívána elektronická média. Studentům budou k dispozici internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkový materiál. Dále bude možno využívat slovníky na internetu např. www.seznam.cz nebo www.translator.cz.
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání průběžných testů a závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2007.