OPF:KCJ101 Jazyk 1 (němčina) 1.část - Informace o předmětu
KCJ101 Jazyk 1 (němčina) 1.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů B1 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
3. Produktpräsentationen
4. Auftragsabwicklung
5. Ein Dienstleistungsauftrag
Obsah předmětu:
1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
Ústní a písemné navazování kontaktů. Popis plánu cesty a orientačních map. V bance. Kontakt a schůzka na veletrhu. Potvrzování termínů.
2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
Profesní kvalifikace a požadavky, postavení v zaměstnání. Žádost uchazeče o zaměstnání a její náležitosti, úvodní interwiew, pohovor. Pracovní poměr a pracovní podmínky. Osobnostní charakteristiky, činnosti a požadavky. Sklony a profesní způsobilosti.
3. Produktpräsentationen
Prezentace a vlastnosti výrobků. Služby: cestování a plánování cesty. Dopravní prostředky, některé možnosti využívání strojů. Udržování kontaktů a vyjádření poděkování.
4. Auftragsabwicklung
Realizace zakázky. Návštěva zákazníka. Organizace odbytu a evidence zákazníků. Uvítání a rozloučení se, činnosti během návštěvy zákazníka. Zpracování a realizace zakázky.
5. Ein Dienstleistungsauftrag
Outsorcing - ano nebo ne? Příklad outsourcingu - čištění budov, kontakt u stánku na veletrhu a kontakty po veletrhu. Porovnání nabídek a rozhodnutí.
Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Pro získání zápočtu musí studenti při dvou průběžných a závěrečném testu získat minimálně 60 bodů z celkového počtu 100 bodů (20 + 20 + 60). Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ101