KCJ101 Jazyk 1 (němčina) 1.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů B1 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
    2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
    3. Produktpräsentationen
    4. Auftragsabwicklung
    5. Ein Dienstleistungsauftrag
    Obsah předmětu:
    1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
    Ústní a písemné navazování kontaktů. Popis plánu cesty a orientačních map. V bance. Kontakt a schůzka na veletrhu. Potvrzování termínů.
    2. Anforderung, Bewerbung, Anstellung
    Profesní kvalifikace a požadavky, postavení v zaměstnání. Žádost uchazeče o zaměstnání a její náležitosti, úvodní interwiew, pohovor. Pracovní poměr a pracovní podmínky. Osobnostní charakteristiky, činnosti a požadavky. Sklony a profesní způsobilosti.
    3. Produktpräsentationen
    Prezentace a vlastnosti výrobků. Služby: cestování a plánování cesty. Dopravní prostředky, některé možnosti využívání strojů. Udržování kontaktů a vyjádření poděkování.
    4. Auftragsabwicklung
    Realizace zakázky. Návštěva zákazníka. Organizace odbytu a evidence zákazníků. Uvítání a rozloučení se, činnosti během návštěvy zákazníka. Zpracování a realizace zakázky.
    5. Ein Dienstleistungsauftrag
    Outsorcing - ano nebo ne? Příklad outsourcingu - čištění budov, kontakt u stánku na veletrhu a kontakty po veletrhu. Porovnání nabídek a rozhodnutí.

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Informace učitele
Pro získání zápočtu musí studenti při dvou průběžných a závěrečném testu získat minimálně 60 bodů z celkového počtu 100 bodů (20 + 20 + 60). Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2007.