OPF:KCJ401S Spanish - Part 1 - Course Information
KCJ401S Spanish - Part 1
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN) (2)
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN) (2)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem předmětu je prohloubení a upevnění gramatických struktur všeobecného jazyka, aktivizace a rozšíření slovní zásoby na pokročilé úrovni. Navazuje se na středoškolskou výuku a upevňují se komunikační dovednosti v běžných situacích. Důraz je kladen na rozvíjení a harmonizaci jazykových dovedností - čtení, psaní, poslech, mluvení. Předmět seznamuje s různými autentickými textovými styly a vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Vivir cada día
2. Tiempo libre
3. El trabajo
4. En familia
Obsah předmětu:
1. Vivir cada día
Entrevista
Valorar, enfatizar, acciones habituales, frecuencia, fastidio, disgusto.
Siempre que + indicativo (temporales), como+indicativo (causales),
seguir+gerundio
2. Tiempo libre
Ensayo
Recordar, sugerir, normas e instrucciones.
Relativos con preposición, formas tónicas de pronombres con preposición.
3. El trabajo
Relato breve
Pedir un servicio, expresar tiempo (aproximado y exacto).
En caso de que + subjuntivo (condicionales). ?Desde cuándo?? ?Cuánto tiempo hace que??
4. En familia
Ensayo
Lástima, resignación, hipótesis, probabilidad, despreocupación, indiferencia. Es una pena que + subj., es probable que + subj., si + pretério imperfecto de subj. + pretérito
pluscamperfecto subj. (condicionales).
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KCJ401S