OPF:KCJ606 Ruština pro obchodní korespond - Informace o předmětu
KCJ606 Ruština pro obchodní korespondenci
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Student získá hlubší teoretické a praktické dovednosti v písemné ruské obchodně podnikatelské komunikaci. Pozornost bude věnována především osvojování důležitých lexikálních a gramatických prvků, standardizovaných obratů, norem a zvyklostí ruského psaného komerčního jazyka a stylizaci vlastních jazykových projevů. Kurz má poskytnout znalosti a dovednosti ruské písemné komunikace v oblasti mezinárodního obchodu.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Předmět ruská obchodní korespondence a dokumentace
2. Základní formy a funkce ruské písemné komunikace
3. Struktura ruského obchodního dopisu (obálky) ve srovnání s českým obchodním dopisem
4. Typologie obchodních dopisů a strategie pro různé typy
5. Styl ruských písemných komunikátů, frazeologie
6. Žádosti o zaměstnání, životopis, doporučující dopisy, pracovní smlouvy, výpovědi
7. Korespondence společenského charakteru - představování obchodních partnerů, pozvání, přání, kondolence
8. Korespondence obchodně podnikatelského charakteru - poptávka, nabídka, objednávka, platební podmínky, cena, upomínka, reklamace
9. Korespondence spojená s ubytováním, účastí na konferencích, veletrzích a výstavách (telegramy, faxy)
10. Korespondence spojená s uzavřením konkrétního kontraktu a vzory vybraných dokumentů
Obsah kurzu:
1. Písemná komunikace a její charakteristika, korespondence, druhy obchodní korespondence, rozdíly a porovnávání ruských a českých specifik.
2. Forma dopisu (obchodního a soukromého), efektivita písemných projevů.
3. Struktura obchodního ruského dopisu a psaní adres na obálky.
4. Typy mezipodnikových a vnitropodnikových dopisů, jejich charakteristiky a vzory.
Strategie psaní pro různé typy.
5. Hodnocení jazykových prostředků z hlediska stylu. Styl a situace.
6. Žádosti o zaměstnání, životopis, doporučující dopisy, pracovní smlouvy, výpovědi.
7. Dopisy související se společenskou situací - zařizování schůzek a setkání, pracovních cest,
pozvánky-přijetí a odmítnutí, děkovné dopisy, blahopřání, představování obchodních
partnerů, kondolence.
8. Dopisy obchodního obsahu - průzkum trhu, poptávka, náležitosti nabídky, cena,
platební podmínky, objednávka- zadání, příjem, expedice, fakturace, reklamace.
9. Dopisy jiného obsahu související s realizací obchodní cesty - zajištění ubytování, veletrhy,
konference, výstavy.
10.Smlouvy o koupi a prodeji, jejich struktura, přílohy, dodatečné smlouvy, změny ve
smlouvách, korespondence při porušení smluvních podmínek.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Kurz je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání dvou průběžných testů po 20 bodech a závěrečném kreditním testu za 60 bodů, přičemž musí získat alespoň 70 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KCJ606