OPF:MAR009S Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MAR009S Marketingová komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace, positioning
2. Cíle komunikačního mixu a komunikační proces
3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě
4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
5. Reklama
6. Úloha psychologie v reklamě
7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení
8. Podpora prodeje
9. Osobní prodej
10. Public Relations, publicita, sociální reklama, marketing událostí
11. Přímý marketing, moderní metody komunikace
12. Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
13. Měření a testování účinků reklamy a podpory prodeje
Obsah kurzu:
1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace
Definice hlavních pojmů: reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct Marketing, Sponzoring, segmentace, segmentační kriteria, příklady segmentace z praxe reklamy, masový marketing, cílový marketing, positioning.
2. Hierarchie cílů komunikačního mixu
Cíle komunikace, taktické cíle, strategické cíle, konečné cíle (typy), komunikační proces, typy komunikačních strategií.
3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě.
Regulační prostředí reklamy, klamavá reklama, srovnávací reklama, záruky, diskriminace, regulace medií, nekalá soutěž, Rada pro reklamu, samoregulace, Kodex reklamy, problematické okruhy reklamy.
4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
Základní pojmy v mediální oblasti, reklamní agentury, trh, funkce, typy, vlastnictví, organizační struktura, světové reklamní agentury. Výběr reklamní agentury, odměňování agentur, řízení kreativity, soutěže v oblasti propagace.
5. Reklama
Historie reklamy. Základní rysy a úkoly. Vnímání reklamy českou společností. Nové trendy a jejich využití. B2B reklama.
6. Úloha psychologie v reklamě
Přesvědčování, faktory ovlivňující podmiňování, opakování, podprahová reklama, angažovanost, zpracování poselství, práh rozlišitelnosti. Pozornost spotřebitelů, selektivní pozornost, asociace, motivace, potřeby. Vliv barev a tvarů.
7. Využití doporučovatelů a emocí v reklamním sdělení
Přesvědčování pomocí emocí, definice, fungování emocí, metody vzbuzování emocí, drama, humor, hudba. Přesvědčování pomocí doporučovatelů, typy, model důvěryhodného, přitažlivého zdroje, model přenesení informací, využití doporučovatelů, jejich hodnocení.
8. Podpora prodeje, její plánování a užití
Podpora prodeje, definice, klíčové faktory, typy.. Nástroje zákaznické podpory prodeje. Plánování podpory prodeje, vlastnosti cílů. Merchandising. Organizace obchodní jednotky. Nové trendy.
9. Osobní prodej
Psychologické aspekty osobního prodeje, body language, způsob vedení prodejního rozhovoru, řešení námitek, osobnost prodejce.
10. Public Relations a sponzorství, publicita, sociální reklama, marketing událostí
Public Relations, reklama organizací, publicita. Interní a externí komunikace, programy vztahů se zákazníky. Komunikace v krizovém období. Podniková identita a image. Marketing událostí. Typy sponzorství.
11. Přímý marketing, moderní metody komunikace
Přímý marketing, řízení procesu DM, moderní metody komunikace s využitím IT. Pasivní a aktivní D.M. Média a nástroje D.M. Cílové skupiny. CRM. Geomarketing. Společenské a etické problémy využívání D.M.
12.Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
Plánování masov
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování kurzu:
Předpokladem pro absolvování kurzu je zpracování seminární práce ve stanoveném termínu a úspěšné složení písemného testu. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/MAR009S