MAR066S Propagace v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Marketing cestovního ruchu
    2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    3. Propagační zpráva
    4. Rozhodování o použití média propagace
    5. Hodnocení účinnosti propagace
    6. Přímý marketing
    7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
    8. Proces komunikace v cestovním ruchu
    9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..

    Obsah předmětu:
    1. Marketing cestovního ruchu.
    Specifika služeb cestovního ruchu, marketingový systém, 8 P marketingu cestovního ruchu.
    2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu.
    Promotion. Reklama. Public Relations. Osobní prodej.

    3. Propagační zpráva
    Plánování propagace, stanovení cílů, strategie a rozpočtu propagace
    4. Rozhodování o použití média propagace
    Dosah, frekvence a účinnost propagace. Druh média propagace. Nosiči zprávy propagace. Načasování média propagace.
    5. Hodnocení účinnosti propagace
    Výzkum účinnosti propagace na prodej. Techniky výzkumu propagace.
    6. Přímý marketing
    Využití databáze cestovního ruchu. Prodejní propagace v cestovním ruchu.
    7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
    Řízení distribučních cest v cestovním ruchu. Distribuční spolupráce, konflikt a konkurence v cestovním ruchu.
    8. Proces komunikace v cestovním ruchu
    Výběr komunikačních kanálů. Komunikační mix.
    9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..
    Využití Internetu a TV - Shopu. Státní podpora propagace cestovního ruchu.

    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: video a dataprojektor.
Informace učitele
Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, léto 1991, zima 1991, léto 1992, zima 1992, léto 1993, zima 1993, léto 1994, zima 1994, léto 1995, zima 1995, léto 1996, zima 1996, léto 1997, zima 1997, léto 1998, zima 1998, léto 1999, zima 1999, léto 2000, zima 2000, léto 2001, zima 2001, léto 2002, zima 2002, léto 2003, zima 2003, léto 2004, zima 2004, léto 2005, zima 2005, léto 2006, léto 2007, zima 2007, léto 2008.