MAR103 International Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2006
Extent and Intensity
3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 19 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
V tomto kurzu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2 Formy vstupu na zahraniční trhy
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    4. Právní a politické prostředí
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    10. Strategie exportních cen
    11. Mezinárodní komunikační proces
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
    13. Mezinárodní marketing ve službách
    Obsah kurzu:
    1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    Definice mezinárodního marketingu. Rozdíly mezi exportem, exportním marketingem a mezinárodním marketingem. Odlišnosti mezinárodního marketingu a národního marketingu. Základní rozhodnutí v mezinárodním marketingu, motivy internacionalizace.
    2. Formy vstupu na zahraniční trhy
    Charakteristika jednotlivých forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    Souhrnná charakteristika a členění marketingového prostředí. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Údaje pro vypracování ekonomického tržního potenciálu. Nadnárodní podniky a jejich charakteristika.
    4. Právní a politické prostředí
    Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    Opatření v oblasti finanční politiky a devizového režimu. Potřeba kapitálu v mezinárodním marketingu. Zdroje financování. Finanční rizika a management finančních rizik.
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního prostředí. Zvláštnosti obchodního jednání se zahraničními partnery.
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    Volba zahraničních trhů a jejich segmentace. Selektivní model výběru trhu. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním obchodě.
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Životní cyklus výrobků. Adaptace. Standardizace.
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    Faktory výběru distribučních kanálů. Distribuční strategie. Dodací parity. Logistika v mezinárodním marketingu.
    10. Strategie exportních cen
    Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba cen. Cenová politika a její cíle.
    11. Mezinárodní komunikační proces
    Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikace a jejich charakteristika. Tvorba komunikačního mixu.
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
    Manažer v mezinárodním marketingu. Typy struktur mezinárodně činných podniků. Plánování, řízení a kontrola.
    13. Mezinárodní marketing ve službách
    Členění služeb podle WTO (Světová obchodní organizace). Formy mezinárodního marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.

    V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci mohou být využívána elektronická média.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Winter 1991, Winter 1992, Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2007, Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/MAR103