OPF:MAR103S International Marketing - Course Information
MAR103S International Marketing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 3/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: V tomto předmětu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
2 Formy vstupu na zahraniční trhy
3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
4. Právní a politické prostředí
5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
8. Mezinárodní výrobková strategie
9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
10. Strategie exportních cen
11. Mezinárodní komunikační proces
12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
13. Mezinárodní marketing ve službách
Obsah předmětu:
1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
Definice mezinárodního marketingu. Rozdíly mezi exportem, exportním marketingem a mezinárodním marketingem. Odlišnosti mezinárodního marketingu a národního marketingu. Základní rozhodnutí v mezinárodním marketingu, motivy internacionalizace.
2. Formy vstupu na zahraniční trhy
Charakteristika jednotlivých forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.
3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
Souhrnná charakteristika a členění marketingového prostředí. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Údaje pro vypracování ekonomického tržního potenciálu. Nadnárodní podniky a jejich charakteristika.
4. Právní a politické prostředí
Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.
5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
Opatření v oblasti finanční politiky a devizového režimu. Potřeba kapitálu v mezinárodním marketingu. Zdroje financování. Finanční rizika a management finančních rizik.
6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního prostředí. Zvláštnosti obchodního jednání se zahraničními partnery.
7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
Volba zahraničních trhů a jejich segmentace. Selektivní model výběru trhu. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním obchodě.
8. Mezinárodní výrobková strategie
Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Životní cyklus výrobků. Adaptace. Standardizace.
9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
Faktory výběru distribučních kanálů. Distribuční strategie. Dodací parity. Logistika v mezinárodním marketingu.
10. Strategie exportních cen
Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba cen. Cenová politika a její cíle.
11. Mezinárodní komunikační proces
Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikace a jejich charakteristika. Tvorba komunikačního mixu.
12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
Manažer v mezinárodním marketingu. Typy struktur mezinárodně činných podniků. Plánování, řízení a kontrola.
13. Mezinárodní marketing ve službách
Členění služeb podle WTO (Světová obchodní organizace). Formy mezinárodního marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci mohou být využívána elektronická média.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/MAR103S