KCJ020S Business Reading

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Emil Horký, PhD. (cvičící)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Emil Horký, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Teoretický výklad různých čtecích technik
    2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    3. Skimming, scanning, struktura textu
    4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
    5. Frazeologie, úvod do idiomů
    Obsah předmětu:
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba

    V rámci výuky předmětu a jeho prezentaci budou využívána elektronická média. K dispozici budou studentům internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále bude možno využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz .
Literatura
    povinná literatura
  • HORKÝ, E., SUCHOŇOVÁ, H. Business Reading. z tisku. info
    doporučená literatura
  • GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
  • REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě úspěšného absolvování jednoho písemného testu, jednoho ústního testu a vypracování seminární práce. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ020S