KCJ365 Francouzština pro hotelnictví a cestovní ruch - 5. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ludmila Fajkusová (cvičící)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Prohlubování slovní zásoby v oblasti cestovního ruchu, procvičování gramatických struktur užívaných v této oblasti a nacvičování poslechu. Důraz je kladen na mluvený i písemný projev v cestovním ruchu Francie a frankofonních zemích se zvláštním zřetelem na reálie těchto zemí.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Doprava v cestovním ruchu
    2. Ubytování v cestovním ruchu
    3. Gastronomie v cestovním ruchu
    4. Cestovní kanceláře
    5. Průvodcovská činnost
    Obsah předmětu:
    1. Doprava v cestovním ruchu:
    konverzace : dialogy mezi zaměstnancem a klientem o jízdním a letovém řádu, cenách jízdenek, letenek, rezervaci a prodeji jízdenek, poskytování informací telefonicky;
    mluvnice: tvoření otázky, číslovky pro označení ceny, místa, dopravního prostředku, hodiny odjezdu nebo příjezdu
    2. Ubytování v cestovním ruchu:
    konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o rezervaci hotelu, přijetí klienta, podání informcí
    o hotelu a jeho okolí, platba za ubytování, vyplnění formuláře;
    mluvnice: popis hotelu pomocí " Il y a", C'est", "Il est", " Toutes les chambres sont avec", lokalizování hotelu pomocí " A 8 kilometres de l'aéroport", "Au centre de la ville"
    použití superlativu při hodnocení hotelu " exceptionnellement", "particulierement"
    3. Gastronomie:
    konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o podávání a výběru jídla a nápojů, rezervace
    místa v restauraci, popis přípravy tradičního francouzského jídla;
    mluvnice: vyjádření množství - člen dělivý, číslovky; vyjádření hypotézy - podmínková souvětí
    4. Cestovní kanceláře:
    konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o zájezdech, pobytech, okružních jízdách,
    ubytování, cenách, podmínkách prodeje, programu zájezdu pro skupiny,jednotlivce, jazykové
    kurzy;
    mluvnice: kondicionál při vyjádření rady; sloveso při vyjádření omluvy
    5. Průvodcovská činnost:
    konverzace: práce průvodce při prohlídce Paříže s ohledem na historie, geografii, umění, ekonomiku

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
Literatura
    povinná literatura
  • CHIARI, O. CH. Les métiers du tourisme. Paris: HACHETTE, 1991. ISBN 2-01-017709-6. info
  • SIDWELL, D. Voici La France. Paris: Hachette F.L.E., 1991. ISBN 0-905703-96-0. info
    doporučená literatura
  • DANY, N. Hôtelerie. Paris: Hachette, 1991. ISBN 2-01-017060-1. info
Informace učitele
Během semestru se píše jeden průběžný test na 20 bodů, druhý průběžný test je zaměřen na testování výslovnosti (20 bodů). V případě účasti na studijní cestě do Francie bude uznán ústní test, a to po předložení předem zadaných úkolů.
Závěrečný zápočtový test obsahuje 60 bodů. Pro získání zápočtu je potřeba alespoň 60% úspěšnost.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ365