OPF:KCJE011S Obchodní korespondence v angli - Informace o předmětu
KCJE011S Obchodní korespondence v angličtině
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Přednáška 3 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
11. Osobní dopisy řídících pracovníků
12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Obsah předmětu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
7. Tvorba reklamních textů
Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
9. Korespondence na pracovním trhu
Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.
10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
11. Osobní dopisy řídících pracovníků
Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- ASHLEY, A. A Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press, 1994. ISBN 0 19 457206 4. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence I. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence II. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- STANTON, A. Written English for Business. Oxford: Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451232-0. info
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - studenti zpracují a odevzdají předepsanou seminární práci a její hodnocení bude součástí písemné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJE011S