KCJK119S Geschäftsfallstudien

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Předmět obsahuje pět mezinárodních případových studií. Cílem těchto studií je umožnit studentům na úrovni B2 až C1 seznámit se s podnikatelskou problematikou, přičemž si posluchači zdokonalí plynulost ve všech jazykových dovednostech, tj. mluvení, poslechu, čtení a psaní. Metoda případových studií byla vybrána, protože umožní studentům účastnit se přímo řešení vlastních problémů. Studenti představují a obhajují své myšlenky v cizím jazyce, jsou nuceni v něm přemýšlet, výuka není orientována na jazyk ale na věcnou stránku problému, studenti přebírají zodpovědnost za učení. Cílem předmětu tedy je zdokonalení jazykových dovedností v kontextu odborných problémů.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    Výuka je rozdělena do pěti samostatných případových studií, které tvoří následující tématické okruhy:
    1. Řešení konfliktů v mezinárodním obchodním prostředí.
    2. Porušení dohod v mezinárodním prostředí a etika obchodu.
    3. Problematika diskriminace na pracovišti v mezinárodní firmě.
    4. Vyjednávání a řešení případů uzavření a porušení dodavatelských smluv o výhradním zastoupení.
    5. Joint venture a zakládaní firem v mezinárodním prostředí.
    Struktura jednotlivých případových studií:
    Předmět se skládá z přednášek a pěti případových studií. Během semestru proběhnou tři ústní testy, kdy na základě probraných studií probíhá vyjednávání. Každá studie probíhá v těchto krocích:
    - teoretický úvod do problematiky vyjednávání
    - praktická aplikace teoretických poznatků na konkrétní případové studií
    - definice skrytých rysů studie
    - analýza dat
    - návrh alternativních řešení
    - definice relevantních kritérií pro rozhodování
    - výběr možnosti na základě daných kritérií
    - jednání
    - zpětná vazba
    Obsah předmětu:
    1. Způsob vyjednávání - úvod do problematiky vyjednávání
    2. Kulturní povědomí v mezinárodním obchodním styku
    3. Vyjednávací styly, obchodní zvyklosti v různých kulturách
    4. Navázání obchodního kontaktu, zakládání firem v mezinárodním prostředí
    5. Řešení konfliktů a jejich prevence v případě porušení smlouvy
    6. Project management a team management v zahraniční firmě
Literatura
    povinná literatura
  • HERMANN, A., BROSCHE, O. Brand Identity - Konzeption als strategische Basis für erfolgreiche Modemarken in Markenartikel 9/93. info
  • CATRINA, W. Die Eroberung der Luxusmeilen, in Marketing und Kommunikation 11/97. info
  • FASNACHT, H. U. Der Verkaufsberater 2000. Zurich: NM Verlag, 1996. info
  • Sponsoring Profile. Tennis, UFA Firm- und Fernseh- GmbH und Co. KG. Hamburg, 1996. info
  • PIPP, G. Markterfolg. Zurich: Schweizerische Kreditanstalt, 1987. info
    doporučená literatura
  • www. burson-marsteller.de/Profil/Kunden/studien/novartis.htm. info
  • Bundesverband Video (BVV), Vereinigung der Video-Programmanbietr Deutschlands e.V., Zahlen und Fakten. Hamburg, 1995. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - absolvování tří kombinovaných ústních testů (20b+20b+20b), včetně úspěšného absolvování závěrečného zápočtového testu (40b). V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009.