OPF:KCJK119S Geschäftsfallstudien - Informace o předmětu
KCJK119S Geschäftsfallstudien
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Seminář 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Předmět obsahuje pět mezinárodních případových studií. Cílem těchto studií je umožnit studentům na úrovni B2 až C1 seznámit se s podnikatelskou problematikou, přičemž si posluchači zdokonalí plynulost ve všech jazykových dovednostech, tj. mluvení, poslechu, čtení a psaní. Metoda případových studií byla vybrána, protože umožní studentům účastnit se přímo řešení vlastních problémů. Studenti představují a obhajují své myšlenky v cizím jazyce, jsou nuceni v něm přemýšlet, výuka není orientována na jazyk ale na věcnou stránku problému, studenti přebírají zodpovědnost za učení. Cílem předmětu tedy je zdokonalení jazykových dovedností v kontextu odborných problémů.
- Osnova
- Struktura výkladu:
Výuka je rozdělena do pěti samostatných případových studií, které tvoří následující tématické okruhy:
1. Řešení konfliktů v mezinárodním obchodním prostředí.
2. Porušení dohod v mezinárodním prostředí a etika obchodu.
3. Problematika diskriminace na pracovišti v mezinárodní firmě.
4. Vyjednávání a řešení případů uzavření a porušení dodavatelských smluv o výhradním zastoupení.
5. Joint venture a zakládaní firem v mezinárodním prostředí.
Struktura jednotlivých případových studií:
Předmět se skládá z přednášek a pěti případových studií. Během semestru proběhnou tři ústní testy, kdy na základě probraných studií probíhá vyjednávání. Každá studie probíhá v těchto krocích:
- teoretický úvod do problematiky vyjednávání
- praktická aplikace teoretických poznatků na konkrétní případové studií
- definice skrytých rysů studie
- analýza dat
- návrh alternativních řešení
- definice relevantních kritérií pro rozhodování
- výběr možnosti na základě daných kritérií
- jednání
- zpětná vazba
Obsah předmětu:
1. Způsob vyjednávání - úvod do problematiky vyjednávání
2. Kulturní povědomí v mezinárodním obchodním styku
3. Vyjednávací styly, obchodní zvyklosti v různých kulturách
4. Navázání obchodního kontaktu, zakládání firem v mezinárodním prostředí
5. Řešení konfliktů a jejich prevence v případě porušení smlouvy
6. Project management a team management v zahraniční firmě
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- HERMANN, A., BROSCHE, O. Brand Identity - Konzeption als strategische Basis für erfolgreiche Modemarken in Markenartikel 9/93. info
- CATRINA, W. Die Eroberung der Luxusmeilen, in Marketing und Kommunikation 11/97. info
- FASNACHT, H. U. Der Verkaufsberater 2000. Zurich: NM Verlag, 1996. info
- Sponsoring Profile. Tennis, UFA Firm- und Fernseh- GmbH und Co. KG. Hamburg, 1996. info
- PIPP, G. Markterfolg. Zurich: Schweizerische Kreditanstalt, 1987. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - absolvování tří kombinovaných ústních testů (20b+20b+20b), včetně úspěšného absolvování závěrečného zápočtového testu (40b). V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJK119S