KCJKAD2 Anglický jazyk a terminologie

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Přednáška 20 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Brundová (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
Mgr. Dagmara Mielke-Jagucka (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (přednášející)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz vychází z úrovně B1 obecného jazyka a v systému jazykové přípravy pro doktorský studijní program navazuje na odbornou část obchodní komunikace v cizím jazyce. Cílem kurzu je obsáhnout strukturu, funkce a dovednosti, které absolvent uplatní v oblastech zaměřených na ekonomii, management, marketing a finance. Kromě rozvoje všech jazykových dovedností kurz klade značný důraz na systematický nácvik odborné slovní zásoby.
Osnova
  • 1. Management and organisation
    2. Marketing and promotion
    3. Accounting and finance
    4. Business and economics
    1. Company structure
    How are companies organised? The Apple computer company.

    2. Recruitment
    Filling a vacancy, women in management
    3. Production
    Production decision, quality.
    4. Marketing
    Defining marketing, the importance of market research.
    5. Advertising
    Ways of advertising, radio commercials.
    6. Promotional tools
    Promoting a new product, promotional strategies.
    7. Market structure and competition
    Market structure, competition.
    8. Accounting and financial statements
    Types of accounting, company accounts, financial statements.
    9. The role of government
    What are governments for? Two views of the role of government,
    government and industry.
    10. The business cycle
    What causes the business cycle?
    Economic theory and the business cycle.
    11. Central banking
    Central banking functions, political business cycle, taxation (and how to avoid it).
    12. Keynesianism and monetarism
    The business cycle and government intervention, Keynesianism, monetarism and neo- Keynesianism.
    13. International trade
    The growth of the international trade, protectionism and free trade, free trade and unemployment.
Literatura
    povinná literatura
  • MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. info
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.