OPF:MAR062 Marketing v cestovním ruchu - Informace o předmětu
MAR062 Marketing v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, vnějším i vnitřním prostředím podnikání. Seznamuje se s koncepcí a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade i na výzkum trhu, tvorbu nabídky, podporu prodeje, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Konkretizací marketingu na podmínky cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho formách a základních metodách.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Podnikání v cestovním ruchu.
2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
6. Propagace v cestovním ruchu.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Obsah kurzu:
1. Podnikání v cestovním ruchu
Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu
Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
6. Propagace v cestovním ruchu.
Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
7. Marketingový management cestovního ruchu.
Marketingový management, hodnocení a kontrola.
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato média : video. ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
- KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
- FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
- NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
- doporučená literatura
- FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
- CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
- FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
- MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
- MARK H. MC CORMACK. Co Vás nenaučí na Harvardu aneb jak úspěšně podnikat. Praha: Prostor, 1991. ISBN 80-85190-13-3. info
- SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
- Informace učitele
- Studentům je zadána seminární práce, kterou studenti odevzdají v druhé polovině semestru (nejpozději týden před zápočtovým týdnem). Seminární práce a její prezentace je podmínkou pro přijetí ke zkoušce. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MAR062