MAR062 Marketing v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, vnějším i vnitřním prostředím podnikání. Seznamuje se s koncepcí a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade i na výzkum trhu, tvorbu nabídky, podporu prodeje, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Konkretizací marketingu na podmínky cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho formách a základních metodách.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Obsah kurzu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu
    Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu
    Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Marketingový management, hodnocení a kontrola.

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato média : video. ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
Literatura
    povinná literatura
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
    doporučená literatura
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • MARK H. MC CORMACK. Co Vás nenaučí na Harvardu aneb jak úspěšně podnikat. Praha: Prostor, 1991. ISBN 80-85190-13-3. info
  • SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
Informace učitele
Studentům je zadána seminární práce, kterou studenti odevzdají v druhé polovině semestru (nejpozději týden před zápočtovým týdnem). Seminární práce a její prezentace je podmínkou pro přijetí ke zkoušce. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MAR062