OPF:MAR109 Psychologie prodeje a trhu - Informace o předmětu
MAR109 Psychologie prodeje a trhu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Psychologie prodeje a trhu jako aplikovaná psychologická disciplína
2. Metody výzkumu trhu. Trh a jeho psychologická charakteristika.
3. Člověk v roli zákazníka. Spotřebitelské chování.
4. Poznání a typologie zákazníka
5. Psychologické faktory ovlivňující spotřebitelské chování
6. Psychologické aspekty obchodního jednání
7. Segmentační kriteria trhu
8. Psychologické aspekty propagace a reklamy
9. Cena a její vnímání
10. Profil zákazníka
11. Prezentace prodejce a firmy
Obsah kurzu:
1. Psychologie prodeje a trhu jako aplikovaná psychologická disciplína
Vývoj a definice oboru. Základní pojmový aparát.
2. Metody výzkumu trhu. Trh a jeho psychologická charakteristika.
Přehled metod sloužících k identifikaci trhu i zákazníka. Typy výzkumu.
3. Člověk v roli zákazníka. Spotřebitelské chování.
Zdroje spotřebitelského chování, sociální prostředí a význam sociálních vztahů. Sebeobrana spotřebitele.
4. Poznání a typologie zákazníka
Psychologická podstata osobnosti zákazníka. Typologie Kretschmera, Sheldona, Gretze -Drozdecka. Způsoby jednání se zákazníky. První dojem.
5. Psychologické faktory ovlivňující spotřebitelské chování
Struktura motivace dle Pardela, Hrabovského. Maslowova pyramida potřeb v aplikaci na spotřební chování.
6. Psychologické aspekty obchodního jednání
Strategie prodeje. Psychické nároky na obchodní činnost. Průběh a stupně obchodního rozhovoru. IDQ.
7. Segmentační kriteria trhu
Popisná kriteria, vymezující kriteria podle chování.
8. Psychologické aspekty propagace a reklamy
Podmínky ovlivňující propagační působení. Propagace a komunikace. Image výrobku či služby. Obal a jeho vliv na vnímání výrobku.
9. Cena a její vnímání
Spokojenost. Mapy vnímání výrobku. Ponákupní chování.
10. Profil zákazníka
Teritoriální specifika obchodního jednání. Vlivy kultury a subkultur na spotřební chování. Tradice, společenské zvyklosti ve světle obchodního jednání. Sémantický diferenciál.
11. Prezentace prodejce a firmy
Psychologické bariéry při navázání kontaktu, zásady účinného jednání s lidmi. Žebříček komunikační efektivnosti.Výcvik prodejních činností.
V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Do výuky budou zařazeny diskuse nad články z odborných časopisů (Obchodník, Ekonom...) Jejich výběr bude upřesněn na 2. semináři. V polovině semestru proběhne test, jehož 60 % úspěšnost je předpokladem k přijetí ke zkoušce. Seminární práce v rozsahu 6 stran budou tématicky zadány ve 3. semináři a musí být odevzdány jeden týden před obhajobou dle časového rozvrhu. Kurz je zakončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MAR109