MARE005S Marketingová korespondence

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Přednáška 1 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Osnova
  • Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
    1. Písemný projev v marketingové komunikaci
    2. Základy normalizované úpravy písemností
    3. Struktura obchodního dopisu
    4. Písemnosti při obchodování
    5. Jak psát nabídkové dopisy
    6. Řešení problémů ve vztazích se zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    9. Korespondence na pracovním trhu
    10. Osobní dopisy
    11. Písemnosti právního charakteru
    12. Marketingová korespondence na Internetu
Literatura
    povinná literatura
  • FLEISCHMANNOVÁ, E., KULDOVÁ, O. Obchodní korespondence. Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-718-9. info
  • BIRD, D. Jak psát obchodní dopisy s nabídkou. Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0373-0. info
  • BOBÁKOVÁ, H. Deutsche Handelskorrespondenz. Karviná, 2003. ISBN 80-7248-178-9. info
  • NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • KŘÍŽEK, Z., CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0556-7. info
  • MAITLAND, I. Jak psát obchodní korespondenci. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-324-2. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • SACHS, R., BABÁKOVÁ, J. Anglická obchodní korespondence. Commercial Correspondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6. info
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
  • KULDOVÁ, O. Normalizovaná úprava písemností - komentovaná norma s ukázkami. Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-656-5. info
  • DYNDA, A., DYNDOVÁ, E. Česko-ruská obchodní korespondence. Praha: Pragoeduca, 1998. ISBN 8 08585664 6. info
  • HUTAROVÁ, M., HUCL, V. Ruská obchodní korespondence. Praha: Ekopress, 1997. ISBN 8 090199186. info
  • ASHLEY, A. A Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press, 1994. ISBN 0 19 457206 4. info
  • STANTON, A. Written English for Business. Oxford: Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451232-0. info
    doporučená literatura
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • SACHS, R. Deutsche Handelskorrespondenz. Ismaning: Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001662-3. info
  • VAVREČKA, M., HRDLIČKA, M. Česko-ruský slovník pro hospodářskou sféru. Praha: Centr Evropy, 1999. ISBN 809027580X. info
  • NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha: VOX, 1999. ISBN 80-86324-00-1. info
  • TUCK, A. E. Oxford Dictionary of Business English for Learners of English. Oxford: Oxford University Press, 1993. ISBN 0-19-431440-5. info
  • NICOLAS, G., SPRENGER, M., WEERMANN, W. Wirtschaft auf Deutsch. München: Klett Verlag, 1991. info
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
  • BOVÉE, C. L., THILL, J. V. Business Communication Today. New York: Random House, 1989. ISBN 0-13-084513-2. info
  • DOWLING, B., MCDOUGAL, M. Business Concepts for English Praktice. Newbury House Publishers, 1982. ISBN 0-88377-240-X. info
Informace učitele
Studenti zpracují dle zadání vyučujícího seminární práci. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání seminární práce do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání seminární práce, jejíž hodnocení je součástí celkového hodnocení studenta z daného předmět. Předmět je ukončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2009.