MARK009 Marketingová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace
    2. Hierarchie cílů komunikačního mixu
    3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě.
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Metody přesvědčování, volba reklamního poselství
    6. Informativní a argumentativní reklama
    7. Emocionální reklama, metody vzbuzování emocí
    8. Přesvědčování pomocí doporučovatelů jako metoda emotivní reklamy
    9. Definice podpory prodeje, její plánování a užití
    10. Měření a testování účinků reklamy a podpory prodeje
    11. Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
    12. Přímý marketing, moderní metody komunikace
    13. Public Relations, publicita, sociální reklama, marketing událostí
Literatura
    povinná literatura
  • TELLIS, J.GERARD. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
  • OGILVY D. O reklamě. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-83-2. info
  • HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
  • ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
  • FORET M. Komunikace s veřejností. Masarykova univerzita, Brno, 1994. ISBN 80-210-1034-7. info
  • BLACK, S. Nejúčinnější propagace. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-7169-106-2. info
    doporučená literatura
  • BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3. info
  • SCHWALBE, B., SCHWALBE, H. Osobnost, kariéra, úspěch. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-117-8. info
  • VÁŇA, P. Kdy a jak využít přímou reklamu. Praha: Nakladatelství Management Press, 1994. ISBN 80-85603-63-2. info
  • SEWELLOVÁ, S. Umíte dělat reklamu? Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994. ISBN 80-205-0423-0. info
  • ZEMAN, H. Ve spárech reklamy. Praha: Nakladatelství Grada, 1994. ISBN 80-85943-80-4. info
  • BUREŠ, I. Marketingově řízená firma. Praha: Nakladatelství Management Press, 1992. ISBN 80-85603-24-1. info
  • WEGNER, M. Podnikatelé a reklama. Praha: Nakladatelství Trizonia, 1991. ISBN 80-900117-2-1. info
  • Engel J., Warshaw M., Kinnear T. Promotional Strategy, Managing the Marketing Communication Process. Irwin, Homewood, USA, 1991. ISBN 0-256-11408-0. info
Informace učitele
Předpokladem pro absolvování kurzu je zpracování seminární práce ve stanoveném termínu a úspěšné složení písemného testu. Kurz je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008.