MARK009S Marketingová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
    2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
    3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
    8. Podpora prodeje, její plánování a užití
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
    11. Přímý marketing (Direct Marketing)
    12. Plánování komunikačního mixu
    13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
  • FLEISCHMANOVÁ, I. Regulace reklamy. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-7357-147-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
  • WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
  • PELSMACKER, P. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
  • TELLIS, J.GERARD. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7. info
    doporučená literatura
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • ZYMAN. S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0. info
  • SCHIFFMAN, L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Reklama. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0557-5. info
  • NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha: VOX, 1999. ISBN 80-86324-00-1. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1681-7. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
Informace učitele
Předpokladem pro absolvování předmětu je zpracování seminární práce na zadané téma, ve stanovém rozsahu a její odevzdání do určeného data. Seminární práce je součástí celkového hodnocení studenta. Absolvování průběžného písemného testu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2009.