OPF:MP901DS Strategický management - Informace o předmětu
MP901DS Strategický management
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 40/0/0. 15 kr. Ukončení: dzk.
- Garance
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program OPF, D_EKOMAN3) (2)
- Osnova
- Rozšiřování potřebných znalostí z využití strategie v podmínkách podniku. Vést posluchače k pochopení úlohy a významu podnikové strategie v návaznosti na uplatňované strategické řízení. Současně poskytovat informace o postupech tvorby podnikové strategie.
Struktura předmětu:
1. Význam, postavení a základní pojmy strategického managementu
2. Metody prognózování, význam prognóz, základní vývojové směry současnosti
3. Principy strategického řízení, modely procesu tvorby strategií
4. Vize podniku, poslání podniku, strategické cíle
5. Analýza vnějšího prostředí podniku
6. Interní analýza
7. Volba a typy strategií
8. Implementace strategie
9. Finanční aspekty strategie
10. Funkční strategie
11. Riziko a krize ve strategii podniku
12. Současné manažerské přístupy jako součást strategie podniku
13. Strategie na mezinárodní úrovni
14. Strategie podniku v evropském kontextu
- Rozšiřování potřebných znalostí z využití strategie v podmínkách podniku. Vést posluchače k pochopení úlohy a významu podnikové strategie v návaznosti na uplatňované strategické řízení. Současně poskytovat informace o postupech tvorby podnikové strategie.
- Literatura
- povinná literatura
- SYNEK, M. A KOL. Podniková ekonomika,4. přepracované vydání. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 80-7179-892-4. info
- FOTR, J., DĚDINA, J., HRŮZOVÁ, H. Manažerské rozhodování. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-69-6. info
- ANGIER, M., MARCH, JG. Economic of Choice, Change and Organization. Boston, 2002. ISBN 1-84064-321-8. info
- VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6. info
- VEBER, J. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0194-4. info
- NEUMAIEROVÁ, I., NEUMAIER, I. Výkonnost a tržní hodnota firmy. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0125-1. info
- ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
- DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4. info
- KONEČNÝ, M., WAGNEROVÁ, E. Inovační podnikání. Karviná: OPF SU, 2000. ISBN 80-7248-092-8. info
- VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
- CRAINER, S. Moderní management - základní myšlenkové směry. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-019-8. info
- KOTTER, JP. Vedení procesu změny, osm kroků úspěšné transformace podnikem v turbulentní ekonomice. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-015-5. info
- DRUCKER, PF. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-021-X. info
- KONEČNÝ, M., LEDNICKÝ, V., MATUSÍKOVÁ, L., WAGNEROVÁ, E. Strategický management. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-049-9. info
- TRUNEČEK, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-083-0. info
- STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
- HESKETT, JL. Managing in the Service Economy. Boston: Harvard Business School Press, 1998. ISBN 0-87584-130-9. info
- DRUCKER, PF. On the Profession of Management. Boston: Harvard Business School Press, 1998. ISBN 0-87584-835-2. info
- KAŠÍK, J., MICHALKO, M. A KOL. Podniková diagnostika. Ostrava: TANDEM, 1998. ISBN 80-902167-4-9. info
- HRON, J., TICHÁ, I., DOHNAL, J. Strategické řízení. Praha: ČZU, 1998. ISBN 80-213-0255-0. info
- VODÁČEK, L., ROSICKÝ, A. Informační management. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-35-2. info
- BRICKAY, J., SMITH, C., ZIMMERMANN, J. Managerial Economics and Organizational Architecture. Boston: Irwin/Mc Graw-Hill, 1997. ISBN 0-256-15825-8. info
- BROWMAN, C. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1. info
- STEINMANN, H., LÖHR, A. Základy podnikové etiky. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-56-4. info
- DRUCKER, PF. Inovace a podnikavost. Praxe a principy. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-29-2. info
- NOVÝ, I. Podniková kultura a identita. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-159-4. info
- MANLEY, WW. Executives Handbook of Model Business Conduct Codes. New Jersey: Prentice Hall, 1991. ISBN 013296757. info
- DEDOUCHOVÁ, M. Kvalitní strategie - předpoklad úspěchu firmy. Praha: Profess, 1977. ISBN 80-85-235-25-0. info
- Informace učitele
- zkouška kombinovaná (písemná a ústní)
zkouška kombinovaná (písemná a ústní)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MP901DS