MPPBEN Becoming an Enterpreneur

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
1/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
The course is aimed at helping through the first stage of starting up with the business. It takes account of the fact that a student who wants to start up successful companies is not necessarily management or marketing experts. The course offers a step-by-step introduction to the concepts needed to prepare a business plan and arrange financing of a business idea. The basic knowledge needed to set up a business is involved in the course.
Literatura
    povinná literatura
  • ROBERT, A., BARON, SCOTT, A., SHANE. Entrepreneurship: A Process Perspective. South-Western: College Publishing, 2005. ISBN 0-324-27356-8. info
  • LONGENECKER, J. G., MOORE, W. C., PETTY, W. J. Small business management, 11th edition. South-Western: College Publishing, 2000. ISBN 0-538-89015-0. info
  • KUBR. T., MARCHESI H., ILAR D., KIENHUIS H. Starting up - Achieving success with professional business planning. The Netherlands: McKinsey & Company, Inc., 1998. ISBN 90-9011748-2. info
    doporučená literatura
  • WILLIAMS, S. "Financial Times" Guide to Business Start Up, 19th edition. Financial Times Prentice Hall, 2005. ISBN 978-0273706557. info
  • LESONSKY, R. Start Your Own Business, 3 edition. Entrepreneur Press, 2004. ISBN 978-1932156652. info
  • DONALD, F., KURATKO, HAROLD, P., WELSH. Strategic Entrepreneurial Growth, 2 edition. South-Western: College Publishing, 2004. ISBN 0-324-25823-2. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.