OPF:SVEMSV Metody sociologického výzkumu - Informace o předmětu
SVEMSV Metody sociologického výzkumu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Přednáška 7 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- ( EVSESOC Sociologie || EVSKSOC Sociologie || EVSPSOC Sociologie || SVESOC Sociologie || SVKSOC Sociologie || SVPSOC Sociologie ) && ( INMEKVB Kvantitativní metody B || INMKKVB Kvantitativní metody B || INMPKVB Kvantitativní metody B || MMEEKVB Kvantitativní metody B || MMEKKVB Kvantitativní metody B || MMEPKVB Kvantitativní metody B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Výuka v předmětu je zaměřena k získání vědomostí o základních metodách a technikách sociologického výzkumu tak, aby je bylo možné uplatnit v oblasti sociálního managementu, ve sféře ekonomiky, marketingu a managementu (formulovat výzkumný problém, zvolit vhodné metody a techniky zkoumání, realizovat výzkum, interpretovat výsledky šetření). Výuka je koncipována tak, aby získané znalosti studenti mohli využít také při zpracování bakalářských a diplomových prací, pokud jejich tématika souvisí s realizací výzkumných metod a procedur.
- Osnova
- 1. Charakteristika sociologického výzkumu
2. Druhy sociologického výzkumu a výzkumných procedur
3. Organizace sociologického výzkumu
4. Charakteristika pozorování a rozhovoru, jejich praktické provádění
5. Dotazování a jeho použití při získávání sociologických informací
6. Technika studia dokumentů v sociologickém výzkumu
7. Anketa v sociologickém výzkumu
8. Komunikační výzkum
9. Statistická procedura v sociologickém výzkumu
10. Kvantifikace v sociologickém výzkumu
11. Aplikace statistických postupů v sociologickém výzkumu
12. Sociometrie
13. Aplikace sociologického výzkumu při výzkumu trhu
- 1. Charakteristika sociologického výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu. Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
- STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
- MALÁTEK, V., POLONSKÝ, D. Metody sociologického výzkumu. Karviná: SU OPF, 1998. ISBN 80-7248-015-4. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R., KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R., KAŠPAROVÁ, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4. info
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7. info
- WONNACOT, T. H., WONNACOT, R. J. Statistika pro obchod a hospodářství. Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-09-0. info
- LAZARSFELD, P. Počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7184-342-3. info
- LAMSER, V. Komunikace a společnost. Úvod do teorie společenské komunikace. Praha, 1969. ISBN neuvedeno. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/SVEMSV