KCJK305S Obchodní korespondence ve francouzštině

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
    2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
    3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
    4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
    5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
    6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    9. Korespondence na pracovním trhu
    10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
    11. Osobní dopisy řídících pracovníků
    12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
    Obsah předmětu:
    1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
    Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
    2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
    Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
    3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
    Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
    4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
    Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
    5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
    Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
    6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
    Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
    7. Tvorba reklamních textů
    Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
    9. Korespondence na pracovním trhu
    Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.

    10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
    Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
    11. Osobní dopisy řídících pracovníků
    Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
    12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
    Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
Literatura
    povinná literatura
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
    doporučená literatura
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - studenti zpracují a odevzdají předepsanou seminární práci a její hodnocení bude součástí písemné zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2009.