OPF:KCJK356 Francouzština ve službách cest - Informace o předmětu
KCJK356 Francouzština ve službách cestovního ruchu - 5. část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL) (2)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN) (2)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Prohlubování slovní zásoby v oblasti cestovního ruchu, procvičování gramatických struktur užívaných v této oblasti a nacvičování poslechu. Důraz je kladen na mluvený i písemný projev v cestovním ruchu Francie a frankofonních zemích se zvláštním zřetelem na reálie těchto zemí.
- Osnova
- 1. Doprava v cestovním ruchu:
konverzace : dialogy mezi zaměstnancem a klientem o jízdním a letovém řádu, cenách jízdenek, letenek, rezervaci a prodeji jízdenek, poskytování informací telefonicky ;
mluvnice: tvoření otázky, číslovky pro označení ceny, místa, dopravního prostředku, hodiny odjezdu nebo příjezdu:
2. Ubytování v cestovním ruchu:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o rezervaci hotelu, přijetí klienta, podání informcí o hotelu a jeho okolí, platba za ubytování, vyplnění formuláře;
mluvnice: popis hotelu pomocí " Il y a", C'est", "Il est", " Toutes les chambres sont avec", lokalizování hotelu pomocí " A 8 kilometres de l'aéroport", "Au centre de la ville"
použití superlativu při hodnocení hotelu " exceptionnellement", "particulieerement"
3. Gastronomie:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o podávání a výběru jídla a nápojů, rezervace místa v restauraci, popis přípravy tradičního francouzského jídla;
mluvnice: vyjádření množství - člen dělivý, číslovky; vyjádření hypotézy - podmínková souvětí,
4. Cestovní kanceláře:
konverzace: dialog mezi zaměstnancem a klientem o zájezdech, pobytech, okružních jízdách,ubytování, cenách, podmínkách prodeje, programu zájezdu pro skupiny,jednotlivce, jazykové kurzy;
mluvnice: kondicionál při vyjádření rady; sloveso při vyjádření omluvy,
5. Průvodcovská činnost:
konverzace: práce průvodce při prohlídce Paříže s ohledem na historie, geografii, umění, ekonomiku
- 1. Doprava v cestovním ruchu:
- Literatura
- povinná literatura
- CHIARI, O. CH. Les métiers du tourisme. Paris: HACHETTE, 1991. ISBN 2-01-017709-6. info
- SIDWELL, D. Voici La France. Paris: Hachette F.L.E., 1991. ISBN 0-905703-96-0. info
- doporučená literatura
- DANY, N. Hôtelerie. Paris: Hachette, 1991. ISBN 2-01-017060-1. info
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
- Statistika zápisu (zima 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/KCJK356