KCJK464 Španělština pro hotelnictví a cestovní ruch - 4. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Čtyři jednotky umožní studentovi: Jednotka A 1/ Získání specifického jazyka / z oblasti turistiky / 2/ Poznat a srovnat strukturu běžného podniku a hotelového zařízení 3/ Seznámit se s marketingem nebo hotelovou komercializací Jednotka B Hotelový sektor a svět práce 1/ Hotelový personál 2/ Nabídky práce 3/ Setkání s kandidáty / konkurs / Jednotka C Hotelové sekce 1/ Recepce 2/ Vrátnice 3/ Pokojové služby 4/ Ekonomické oddělení a výčep 5/ Hotelová restaurace 6/ Kuchyně Jednotka D Restaurační služby 1/ Klasifikace služeb poskytovaných restaurací 2/ V restauraci 3/ Catering a jiné restaurační služby Paralelně s těmito jednotkami existují aktivity lingvistické a komunikativní povahy uvnitř sektoru turistiky, které umožní studentovi: 1/ Vybrat a setřídit informaci se schopností tuto interpretovat 2/ Osobně nebo telefonicky poskytnout / nabídnout / služby / komunikace / pomocí odpovídajících gramatických a verbálních forem 3/ Identifikovat se s dokumenty a profesionální lexikou 4/ Sepisovat dokumenty v jejich odpovídajících lingvistických formách 5/ Ústní a písemné vyjadřování 6/ Vyjadřovat se a hovořit o konání a povinnostech
Osnova
  • Tema I
    Alojamientos turísticos
    A. Tipos de alojamiento
    B. Organizaciones de la empresa hotelera
    C. Comercialización hotelera
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Extraer y organizar información.
    - Interpretar y transferir información no textual.
    - Ofrecer servicios ( presencial y por teléfono).
    - Prácticas de redacción y traducción.
    - Familiarización con documentos y léxico profesional.
    - Supuestos profesionales.
    Tema II
    Perfiles profesionales
    A. Plantilla de un hotel
    B. Ofertas de trabajo
    C. Entrevista de candidatos
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Extraer detalles de información.
    - Comprender y expresar relaciones laborales
    - Reflexionar y hablar sobre procedimientos y obligaciones.
    - Entrevista de trabajo.
    - Prácticas de redacción y traducción .
    - Resolución de problemas .
    Tema III
    Los departamentos de un hotel (I)
    A. La recepción
    B. La conserjería
    C. Departamento de pisos
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Relaciones con clientes.
    - Transmitir mensajes : oralmente , por escrito y gestos.
    - Uso del teléfono.
    - Familiarización con la organización empresarial.
    - Uso del diccionario.
    - Procedimientos y documentos
    Tema IV
    Los departamentos de un hotel (II)
    A. Economía y bodega
    B. Restauración hotelera
    C. La cocina
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Relacionar y ordenar la expresión oral y escrita.
    - Comprender y cumplimentar documentos.
    - Expresión oral y escrita.
    - Familiarización con técnicas de gestión.
    - Adquisición de léxico específico.
    - Relaciones con proveedores.
    - Protocolo y etiqueta.
    - Supuestos profesionales.
    Para los exámenes orales , cuatro artículos extraídos de periódicos y
    otros recursos , están a disposición de los estudiantes.
Literatura
    povinná literatura
  • BELTÁN AGUIRRE, B. El espańol por profesiones, servicios turísticos. Madrid: Ed. S.G.E.L, 1994. info
    doporučená literatura
  • FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
  • GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
  • MARTÍN, A. El Espańol de los Negocios. Madrid, 1995. info
  • AGUIRRE, B. El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL, 1994. ISBN 84-7143-481-4. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
  • ZDĚNOVCOVÁ, V. Španělský obchodní dopis. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-722-3. info
  • AGUIRRE, B., HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1988. ISBN 84-7143-287-0. info
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Každý student prokáže schopnost porozumět a reagovat v běžných situacích pomocí slovní zásoby, frazeologie a mluvnických jevů probíraných během semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.