KCJKK019S Business Assignments (Case Studies)

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ing. Pavel Brunda (přednášející)
Garance
Mgr. Ing. Pavel Brunda
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Předmět obsahuje pět mezinárodních případových studií. Cílem těchto studií je umožnit studentům na úrovni B2 až C1 seznámit se s podnikatelskou problematikou, přičemž si posluchači zdokonalí plynulost ve všech jazykových dovednostech, tj. mluvení, poslechu, čtení a psaní. Metoda případových studií byla vybrána, protože umožní studentům účastnit se přímo řešení vlastních problémů. Studenti představují a obhajují své myšlenky v cizím jazyce, jsou nuceni v něm přemýšlet, výuka není orientována na jazyk ale na věcnou stránku problému, studenti přebírají zodpovědnost za učení. Cílem předmětu tedy je zdokonalení jazykových dovedností v kontextu odborných problémů.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    Výuka je rozdělena do pěti samostatných případových studií, které tvoří následující tématické okruhy:
    1. Řešení konfliktů v mezinárodním obchodním prostředí.
    2. Porušení dohod v mezinárodním prostředí a etika obchodu.
    3. Problematika diskriminace na pracovišti v mezinárodní firmě.
    4. Vyjednávání a řešení případů uzavření a porušení dodavatelských smluv o výhradním zastoupení.
    5. Joint venture a zakládaní firem v mezinárodním prostředí.
    Struktura jednotlivých případových studií:
    Předmět se skládá z přednášek a pěti případových studií. Během semestru proběhnou tři ústní testy, kdy na základě probraných studií probíhá vyjednávání. Každá studie probíhá v těchto krocích:
    - teoretický úvod do problematiky vyjednávání
    - praktická aplikace teoretických poznatků na konkrétní případové studií
    - definice skrytých rysů studie
    - analýza dat
    - návrh alternativních řešení
    - definice relevantních kritérií pro rozhodování
    - výběr možnosti na základě daných kritérií
    - jednání
    - zpětná vazba
    Obsah předmětu:
    1. Způsob vyjednávání - úvod do problematiky vyjednávání
    2. Kulturní povědomí v mezinárodním obchodním styku
    3. Vyjednávací styly, obchodní zvyklosti v různých kulturách
    4. Navázání obchodního kontaktu, zakládání firem v mezinárodním prostředí
    5. Řešení konfliktů a jejich prevence v případě porušení smlouvy
    6. Project management a team management v zahraniční firmě
Literatura
    povinná literatura
  • RODGERS, D. Business Communication, International Case Studies in English. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. info
  • RODGERS, D. English for International Negotiations. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. info
  • CHRISTOPHER, S. L. Studies in International Management. New Jersey: Prentice Hall, 1995. ISBN 0-13-119298-1. info
  • KOTLER, O. Marketing management. New Jersey: Prentice Hall, 1991. ISBN 0-89879-472-2. info
    doporučená literatura
  • ROBINSON, C. Effective Negotiating. London: Kogan Page, 1996. ISBN 01 0329876543. info
  • COMFORT, J. Effective negotiations. London: Oxford University Press, 1996. ISBN 0 19 457 093 2. info
  • COMFORT, J. Effective socialising. London: Oxford University Press, 1996. ISBN 0 19 457 096 7. info
  • CHRISTOPHER, E. Negotiating Skills for Business. London: Kogan Page, 1996. ISBN 0-07-557120-X. info
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu - absolvování tří kombinovaných ústních testů (20b+20b+20b), včetně úspěšného absolvování závěrečného zápočtového testu (40b). V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.