KCJKK510 Intercultural Communication

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Garance
PhDr. Krystyna Heinz
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The goal of the subject is the preparation of students for the European citizenship and the interaction accompanying it within multinational and multicultural contacts both from the point of view of communicative and intercultural competence. Students will be provided knowledge and skills related to social, political and economic institutions in various cultures. Special attention will be devoted to the development of students´ critical awareness concerning the ability to evaluate on the bases of explicit criteria accepted in their own culture and in other cultures. This approach will be based on the analytic attitude to culture phenomena, their context, the awareness of the own ideological perspectives and values, like e.g. human rights, religion, etc., as well as f the potential conflicts between cultures. Students will be led towards empathy, i.e. accepting different systems of culture values and negotiating in business environment.
Literatura
    povinná literatura
  • HEINZOVÁ, K. Intercultural Communication. Karviná, 2001. ISBN 80-7248-120-7. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.