LOGPRIN Řízení nákupu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Radek Jureček (cvičící)
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (cvičící)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Garance
prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Řízení nákupu musí vycházet z celkových strategických preferencí podniku. Cílem řízení nákupu je zabezpečení efektivního a plynulého zásobování podniku jak hmotnými vstupy (zboží, materiál, stroje a zařízení), tak i nehmotnými vstupy (službami), v potřebném množství, kvalitě a při dosažení optimálních cenových a platebních podmínek. Důležitou součástí je proces výběru a řízení dodavatelských subjektů.
Osnova
  • 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
    2. Charakteristika zásobovací činnosti.
    3. Klasifikace druhů zásob
    4. Zajišťování a krytí potřeb
    5. Strategické plánování nákupu
    6. Operativní řízení zásobování
    7. Řízení informačních toků
    8. Výběr dodavatelů a proces hodnocení dodavatelů
    9. Řízení kvality nákupu
    10. Řízení nákupní logistiky
    11. Elektronické nakupování
    12. Nákupní centrum podniku a osobnost nákupce
    13. Organizační struktury nákupu
Literatura
    povinná literatura
  • KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
  • LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
  • TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
  • KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
  • TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. PraHa.Grada, 1996. ISBN 80-85623-96-X. info
    doporučená literatura
  • M. Synek a kol. Manažerská ekonomika. Grada, Praha, 1996. ISBN 80-7079-133-0. info
  • NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
  • PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
Informace učitele
průběžný test, zpracování seminární práce aukce v rámci jiné zátěže, písemná forma zápočtu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.