OPF:MAR002 Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MAR002 Marketingový výzkum
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
- Garance
- Ing. Zdeněk Bednarčík
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Kurz Marketingový výzkum připravuje posluchače ke znalostem a dovednostem sloužícím k cílevědomé a organizované činnosti při získávání informací o vnitřním i vnějším prostředí firmy, o relevantních trzích či některých jejich částech. Cílem kurzu je seznámení posluchačů s konkrétním procesem realizace marketingového výzkumu, jeho interdisciplinárním charakterem, metodologickými přístupy jeho provádění i specifickými druhy, metodami, prostředky a technikami výzkumu. Součástí kurzu je i problematika řízení marketingového výzkumu a jeho organizace. Ve své návaznosti a v součinnosti s dalšími kurzy marketingového zaměření, rozšiřuje však pojetí marketingu o znalosti potřebné k aplikaci teoretických poznatků. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má kurz přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
- Osnova
1. Předmět a typologie marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu
2. Sběr sekundárních údajů
3. Metody pozorování
4. Metody šetření
5. Dotazník
6. Měření postojů škálováním
7. Zdroje chyb při aplikaci metod šetření
8. Metody experimentální
9. Kvalitativní metody
10. Zpracování a analýza údajů
11. Interpretace a presentace výsledků výzkumu
12. Výzkum trhu
13. Výrobkový výzkum a výzkum propagace
14. Řízení marketingového výzkumu a etické aspekty provádění marketingového výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum. Praha: VŠE, 1996. ISBN 80-7079-389-9. info
- PŘIBOVÁ, M. A KOL. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9. info
- doporučená literatura
- HAWKINS, D., L., TULL, D., S. Essentials of Marketing Research. New York: Macmillian Publishing Company, 1994. ISBN 0-02-351831-6. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L., KAČER, R. Marketingový výzkum. Ostrava: VŠB - TU, 1994. ISBN 80-7078-226-9. info
- BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
- HAGUE, P., N., JACKSON, P. Do you Own Market Research. London: Kogan Page Limited, 1990. ISBN 1-85091-496-6. info
- Informace učitele
- Během semestru píší posluchači kontrolní test (hodnocení 0 - 40 bodů) v době řádného konání přednášky nebo semináře. Rovněž odevzdají seminární práci, která je na určité téma. Ve zkouškovém období v řádně vypsaném termínu vykonají posluchači závěrečný test (hodnocení 0 - 60 bodů). Podmínkou připuštění k závěrečnému kreditnímu testu je odevzdání seminární práce. Předmět je ukončen závěrečnou písemnou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MAR002