MAR103 Mezinárodní marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
3/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V tomto kurzu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
Osnova

  • 1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2 Formy vstupu na zahraniční trhy
    3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
    4. Právní a politické prostředí
    5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
    6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
    7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
    8. Mezinárodní výrobková strategie
    9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
    10. Strategie exportních cen
    11. Mezinárodní komunikační proces
    12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
  • ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
  • MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-322-8. info
  • DAĎO, J. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
  • PRICER, R. W. FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
    doporučená literatura
  • Vídeňská smlouva 160/1991 Sb. O úmluvě OSN o smlouvách o mezinárodním koupi zboží. info
  • PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-73-2. info
  • DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
  • SMALI, A. C. STILL, R. HILL, J. S. International Marketing. New York: Macmillan Publ. Co., 1993. info
  • GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
  • URBAN, E. Medzinárodný marketing. Bratislava: Aifa,, 1992. ISBN 80-05-01078-8. info
Informace učitele
V průběhu semestru bude se psát test, tento bude klasifikován a známka bude součástí výsledného hodnocení studenta v tomto kurzu. Zkouška má ústní formu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MAR103