MARKSMG Strategický marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
Osnova
  • Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné kurzy včetně zpracovávání diplomových prací.
    Metodologie strategického marketingu
    2. Strategické marketingové řízení
    3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,analýzy vnějšího okolí
    4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,interní analýzy ,SWOT analýza.
    5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa,marketingové cíle,sestavení plánu
    6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
    7. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    8. Metodika firemní marketingové strategie
    9. Marketingový informační systém,prognostické metody
    10. Mezinárodní marketingové strategie.
    Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
    12.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
    13.Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
    firmy

Literatura
    povinná literatura
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
  • PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
průběžný test, 70 % účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.