SVCPPT Psychologie prodeje a trhu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 6 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Garance
ThLic. Cezary Andrzej Mizia, Dr.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače ze základními poznatky v oblasti psychologie prodeje a trhu. Úkolem je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
Osnova
  • 1. Základní pojmy psychologie prodeje a trhu
    2. Osobnost a chování spotřebitele
    3. Psychologie prodeje - osobnost prodejce
    4. Psychologická charakteristika zboží
    5. Psychologie propagace a reklamy
    6. Psychologické aspekty rozhodování
    7. Psychologie nákupu.
    8. Obchodní cyklus - příprava na jednání
    9. Techniky manipulace v obchodním jednání.
    10. Strategie jednání - vyjednávání
    11. Vedení obchodního rozhovoru
    12. Budování vztahu se zákazníkem
    13. Specifika zahraničních trhu.
Literatura
    povinná literatura
  • KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-632-3. info
  • GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
    doporučená literatura
  • CASSE, P. Jednání se začíná za hodinu - rychlokurs vyjednávání pro začátečníky i pokročilé. Praha: Management Press,, 2004. ISBN 80-85603-65-9. info
  • CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům - klíč k vyjednávání a přesvědčování. Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0204-5. info
  • BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.