OPF:INF401M Electronic Business and Commer - Course Information
INF401M Electronic Business and Commerce on Internet
School of Business Administration in KarvinaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi elektronického podnikání a obchodování za použití moderních informačních a komunikačních technologií (ICT), se základními pojmy z oblasti elektronického obchodu a souvisejících pojmů z ICT a informačních systémů (IS), s konceptuálními modely a procesními definicemi e-Business.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Budování informační společnosti a globální informační infrastruktury, státní informační politika a právní aspekty Internetu.
2. E-Business - východiska, struktura, modely, dopady na organizaci firmy.
3. Management e-Business, řízení rizik.
4. Využívání e-Business v informační společnosti a efektivita e-Business.
5. Struktura a dělení aplikací určených pro e-Business.
6. Bezpečnost elektronického obchodování.
7. Řízení rizik e-Business.
8. Elektronické platební systémy, jejich zabezpečení.
9. Informační a komunikační technologie umožňující elektronické podnikání a obchodování.
10. Tvorba internetových obchodů.
Obsah předmětu:
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.
2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-Business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.
3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.
4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).
5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-Business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.
6. Řízení rizik v e-Business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.
7. Pojem informační a komunikační technologie. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-Business. Telekomunikace a operátoři. Jejich služby. Mobilní IT - GSM, WAP, Juice, GPRS, UMTS, EDGE a jejich využití v oblasti e-Business a e-Commerce.
8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-Business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.
9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.
10. Zajištění bezpečného obchodování. Způsoby placení. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-Business.
11. Elektronické platební systémy. Banka. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-Business. Služby přímého bankovnictví. GSM banking, JuicePay, SIM Toolkit, BPIN.
12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-Business. Trendy vývoje e-Business.
Výuka seminářů probíhá v počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6. info
- DONÁT, J. E-Business pro managery. Praha: GRADA, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
- MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X. info
- recommended literature
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: GradaPublishing, 2002. ISBN 80-247-0201-0. info
- DONÁT, J. E-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
- NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330. info
- HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 807226182.7. info
- VRABEC, V., WINTER, J. Edice Podnikáme s Internetem. Miroslav Háša - PROFESS, 1997. ISBN 8085235453. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/INF401M