OPF:KCJKE104S Němčina - 4.část - Informace o předmětu
KCJKE104S Němčina - 4.část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- Přednáška 3 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Martinek (přednášející)
Mgr. Květuše Mozielowská (přednášející)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irina Ruberova (přednášející) - Garance
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 pokročilí Cílem výuky v 2. ročníku je docílit u studentů B2 úrovně. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- Struktura výkladu:
A: Trénink komunikačních dovedností při řešení pracovních úkolů v německé firmě
B: Nácvik obchodní korespondence
Obsah předmětu:
Ad A)
1. Zahlungsabwicklung
Internationaler Zahlungsverkehr
Das Akkreditiv.
Wo bleibt das Akkreditiv?
Zwischenfälle
Partner von Allweiler: Dieter Karl, Deutsche Bank Singen
2. Anfragen und Auskünfte rund um den Auftrag
Zeitplanung
Überarbeitung der Planung
Maßnahmen zur Termineinhaltung
Menschen bei Allweiler: Wolfgang Blank, Auftragslogistik
3. Unfallgefahren am Arbeitsplatz
Verhalten bei Unfall und Brand
Antrag an den Betriebsrat
Ein Arbeitsunfall: Mitbestimmungsrechte des Betriebsrats
4. Projektplanung, Abfolge, Stand
Der Produktionsprozess
Die Pumpen auf den Prüfstand
Bewertung des Projektverlaufs, Bilanz ziehen
Menschen bei Allweiler: Johann Engelmann. Leiter der Abteilung Kundendienst
Ad B)
1. Formelle Seite der Briefgestaltung
2. Anfrage
3. Angebot
4. Werbebrief
5. Bestellung
6. Auftragsbestätigung
7. Widerruf
8. Änderung der Bestellung
9. Ablehnung der Bestellung
10. Reklamation
11. Mahnung
- Struktura výkladu:
- Literatura
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/KCJKE104S