OPF:KCJKKAD2 Anglický jazyk a terminologie - Informace o předmětu
KCJKKAD2 Anglický jazyk a terminologie
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2009
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Eva Brundová (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
Mgr. Dagmara Mielke-Jagucka (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (přednášející) - Garance
- Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz vychází z úrovně B1 obecného jazyka a v systému jazykové přípravy pro doktorský studijní program navazuje na odbornou část obchodní komunikace v cizím jazyce. Cílem kurzu je obsáhnout strukturu, funkce a dovednosti, které absolvent uplatní v oblastech zaměřených na ekonomii, management, marketing a finance. Kromě rozvoje všech jazykových dovedností kurz klade značný důraz na systematický nácvik odborné slovní zásoby.
- Osnova
- 1. Management and organisation
2. Marketing and promotion
3. Accounting and finance
4. Business and economics
1. Company structure
How are companies organised? The Apple computer company.
2. Recruitment
Filling a vacancy, women in management
3. Production
Production decision, quality.
4. Marketing
Defining marketing, the importance of market research.
5. Advertising
Ways of advertising, radio commercials.
6. Promotional tools
Promoting a new product, promotional strategies.
7. Market structure and competition
Market structure, competition.
8. Accounting and financial statements
Types of accounting, company accounts, financial statements.
9. The role of government
What are governments for? Two views of the role of government,
government and industry.
10. The business cycle
What causes the business cycle?
Economic theory and the business cycle.
11. Central banking
Central banking functions, political business cycle, taxation (and how to avoid it).
12. Keynesianism and monetarism
The business cycle and government intervention, Keynesianism, monetarism and neo- Keynesianism.
13. International trade
The growth of the international trade, protectionism and free trade, free trade and unemployment.
- 1. Management and organisation
- Literatura
- povinná literatura
- MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- samostatné studium materiálů, zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2009/KCJKKAD2