OPF:MARPMAK Marketingová komunikace - Informace o předmětu
MARPMAK Marketingová komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2011
- Rozsah
- 2/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Stanislava Kondasová (cvičící)
Ing. Stanislav Rojík (cvičící)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
- Osnova
1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
5. Reklama
6. Úloha psychologie v reklamě
7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
. Podpora prodeje, její plánování a užití
9. Osobní prodej
10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
11. Přímý marketing (Direct Marketing)
12. Plánování komunikačního mixu
13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K. Marketingová komunikace. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-445-4. info
- FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
- VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
- WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
- PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
- VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
- doporučená literatura
- SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1536-0. info
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Prentice Hall, 2005. ISBN 0 273 65858 1. info
- FLEISCHMANOVÁ, I. Regulace reklamy. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-7357-147-1. info
- POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6. info
- NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
- OGILVY, D. O reklamě. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-83-2. info
- NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
- Informace učitele
- seminární práce, 70 % účast na seminářích, zápočtový test
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2011/MARPMAK