MARPMOBA Marketing of Municipalities

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2012
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Urbánek (přednášející)
Ing. Jan Urbánek (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
The subject takes up the subject Marketing.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Object of the course is explication of possibilities of use of marketing for public administration needs. The course clarifies marketing environment of municipalities and determine main tools of marketing analyzes. Explains use of specific marketing mix, mentions processes and methods of a strategy making of municipalities and their communication with municipality´s products end-users.
Osnova
  • 1. Development and application of marketing conception of municipalities
    2. Understanding of marketing environment of municipalities
    3. Municipality position search and end-user segmentation
    4. Marketing mix of municipality
    5. Municipality´s product
    6. Price and distribution
    7. Communication mix
    8. People
    9. Material environment
    10. Processes and partnership
    11. Municipality´s marketing strategy
    12. Business culture of municipality
    13. Exam within the course
Literatura
    povinná literatura
  • CUADRADO-ROURA, J., R. Regional Policy, Economic Growth and Konvergence. Alcala de Henares: University of Alcala, 2009. ISBN 978-3-642-02177-0. info
  • PITCHFORD, M., HENDERSON, P. Making Spaces for Community Development. Bristol: Univerzity of Bristol, 2008. ISBN 978-3-642-02177-0. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
  • ANDREASEN, A.R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. New York: Prenttice Hall, 2003. ISBN 0-13-041977-X. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
    doporučená literatura
  • REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
1x project, 70% implication in seminar, 1x written exam test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, zima 2011, zima 2013, zima 2014.